امام جعفر صادق(ع) نقش ممتازی در شکل گیری مذهب شيعه داشت

نفیسی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) نقش ممتازی در احيای مكتب شيعه داشت گفت: امام ششم شيعيان در برابر تمام نحله‌ها ايستادگی كرد و نقش ممتازی در گسترش فرهنگ اصيل اسلامی داشت.

«وحید نفیسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) در زندگی پربرکت خویش به عنوان شخصیتی که به رئیس مذهب تشیع لقب گرفت، توانست در احیای ارزش‌های دینی در جامعه الگوی برجسته باشد و خدمات ارزشمندی به جهان اسلام ارائه کند.

 

مسئول کانون مداحان صومعه‌سرا نهضت علمی امام صادق(ع) و مبارزه با جریانات انحرافی را الگوی جامعی برای جهان اسلام دانست و افزود: امام صادق(ع) با ایجاد یک جبهه فرهنگی در مقابل جریانات انحرافی، بنیانگذاری مکتب خانه‌های دینی و تربیت شاگردانی فاضل و ارزشمند توانست دین اجداد خود و پیامبر اسلام(ص) را حفظ کند.

 

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود، گفت: این امام همام با تربيت شاگردان بسيار و تعليم علوم مختلف پايه‌گذار انقلاب عظيم فرهنگی در اسلام شد.

 

نفیسی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) نقش ممتازی در احيای مكتب شيعه داشت تصریح کرد: امام ششم شيعيان در برابر تمام نحله‌ها ايستادگی كرد و نقش ممتازی در گسترش فرهنگ اصيل اسلامی داشت.

 

مسئول کانون مداحان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: بی شک همه ما با عمل به سیره نورانی آن حضرت به خوبی می توانیم به زندگی خود رنگ و بوی معنوی بخشیده و در عرصه‌های علم و عمل، اخلاق و معنویت به بالاترین توفیقات بشری نائل شویم.

 

وی اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) روز چهارشنبه(۲۸خرداد) مراسم سینه‌زنی با مشارکت همه دستگاه‌ها در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

نفیسی افزود: این مراسم نخست به صورت هیئت سینه‌زنی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و به مسجد جعفری صومعه‌سرا ختم می‌شود و سپس در مسجد جعفری با حضور عاشقان اهل بیت(ع) ویژه مراسم شهادت امام صادق(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام برناس و مداحی مداحان اهل بیت(ع) ادامه پیدا می‌کند.

 

کد خبر 939492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha