ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویروس کرونا اقدامات بسیار موثری را به اجرا درآورد

خوشنود در دیدار با جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین نگرانی های سامانه بهداشت و درمان کشور در شیوع ویروس کرونا در مراکز و پادگان های نظامی را برطرف و اقدامات بسیار موثری را به اجرا درآورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، خوشنود قائم مقام ستاد مبارزه با ویروس کرونا در کلان شهر تهران با حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیدار با حجت الاسلام جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویروس کرونا فراتر از تصور ما عمل کردند و اقدامات بسیار خوب و موثری را به اجرا درآوردند، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و موج اپیدمی این ویروس، ما علاوه بر نگرانیهایی که داشتیم، فکر میکردیم
 

پادگان‌های نیروهای مسلح در کشور بویژه در تهران، محل و عامل شیوع این ویروس در سطح شهر و کشور باشند. اما نیروهای مسلح و ارتش ما علاوه بر اینکه با اقدامات بهداشتی به خوبی توانستند این ویروس را در اماکن نظامی کنترل و مهار کنند؛ اقدامات و کمک های بسیار موثری را به بخش بهداشت و درمان کشور کردند که واقعاً فراتر از تصور ما بود.

 

وی در ادامه به کمک بسیار مهم سامانه بهداشت و درمان آجا بویژه بیمارستانهای ارتش برای پذیرش بیماران کرونایی در کشور و شهر تهران اشاره کرد و گفت: الحق و الانصاف بیمارستانهای ارتش و کادر درمانی این بیمارستانها کمک بسیار مهمی به سامانه بهداشت و درمان کشور در کم کردن بار پذیرش بیماران داشتند که جای تشکر ویژه دارد.

 

خوشنود همچنین به اهمیت کاری که ارتش و دیگر نیروهای مسلح در کنترل و مبارزه با ویروس کرونا در کشور کردند در مقایسه با ارتش آمریکا اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در نیروهای مسلح ما بسیار کم است در حالی که تعدادی از ناوهای آمریکا به دلیل ابتلای خدمه این ناوها به کرونا از چرخه خارج شدند که این موضوع اهمیت اقدامات نیروهای مسلح ما را نشان می دهد.
او به افزایش بار علمی کشور درباره این ویروس از طریق تولید و انتشار مقالات علمی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از این مقالات، تولید دانشمندان نیروهای مسلح و ارتش است که جای افتخار دارد.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز طی سخنانی به نقش آموزههای دینی ما در مبارزه با ویروس کرونا و تفاوت آن با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: سخاوت و بذل و بخشش یکی از آموزه های مهم دینی ما است که در جریان شیوع ویروس کرونا دیدیم که همه از مقام معظم رهبری که با تدابیر هوشمندانه خود باعث دلگرمی مردم می شدند تا مسئولان کشور و خود مردم ایثارگرانه پای کار آمدند و حماسه ای عظیم را خلق کردند.

 

وی در ادامه به اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مبارزه با کرونا و ادامه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران کلیه فعالیت‌های خود را در این زمینه‌ها از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل کرد و به تجربه بسیار خوبی در این زمینه دست یافت که مورد تشویق مسئولان و فرماندهان عالی رتبه کشوری و لشکری نیز قرار گرفت.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، دکتر محسنی از اعضای قرارگاه پدافند زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مبارزه با ویروس کرونا ارائه کرد.        
 

 

کد خبر 939532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha