شناخت دقیق از منش تربیتی  امام جعفر صادق(ع) سبب ایجاد بنیان های عمیق در اسلام می شود

حجت الاسلام دانشی گفت: با شناخت دقیق و صحیح از منش تربیتی و علمی و آموزشی امام جعفر صادق(ع) می توانیم بنیان های عمیق و مستحکمی در حوزه دینی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام«عباس دانشی» امروز(27خرداد) در مراسم سوگواری شهادت امام جعفرصادق(ع) که در تیپ 71 پایه مردمی سپاه روح الله برگزار شد، گفت: حرکت مکتب تشیع با نگاه به سیره علمی و عملی امام صادق (ع) در حال گسترده شدن در سراسر عالم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: برای گسترش مکتب تشیع مبلغان و طلاب حوزه های علمیه به عنوان شاگران مکتب آن امام همام وظیفه ای مهم و حساس برعهده دارند که باید در ترویج اندیشه های دینی بکوشند.

 

وی ادامه داد: از نظر امام صادق(ع) اصل اول در برخورد با مخالفان که یک اصل قرآنی است و از سیره معصومان گرفته شده، ارتباط بیشتر است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: دوران زندگی امام صادق(ع) نقطه عطفی در تاریخ اسلام است زیرا ایشان نه تنها مکتب جعفری را رسمی کردند بلکه رونق حرکت تمدنی علوم اسلامی و علوم انسانی نیز از دوران این امام بزرگوار آغاز شد.

 

حجت الاسلام دانشی بیان کرد: با شناخت دقیق و صحیح از منش تربیتی و علمی و آموزشی این امام بزرگوار می توانیم بنیان های عمیق و مستحکمی در این حوزه بیافرینیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حرکت امام جعفر صادق(ع) موجب شد که اسلام به اسلام ناب محمدی(ص) تبدیل شود و مجامع علمی و مباحث و گفت‌وگوهایی که مطرح می‌شد همگی باعث رشد و ترویج اسلام شدند.

 

دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید.

 

کد خبر 939562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha