شرک‌زدایی از جامعه اسلامی  بزرگ‌ترین رسالت امام صادق(ع) بود

آیت‌اله فلاحتی با اشاره به اینکه در حکومت بنی امیه، انحطاط عقیدتی و اخلاقی در جامعه اسلامی به وجود آمد، گفت: امام صادق(ع) بزرگ پرچمدار توحید بودند و شرک‌زدایی از جامعه اسلامی بزرگ‌ترین رسالت آن حضرت بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امشب (سه‌شنبه، ۲۷ خرداد) در مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) که در شبستان حرم خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) بزرگ پرچمدار توحید و مبارزه با شرک و جهل بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، امام جعفر صادق(ع) را بزرگ‌ترین تبیین کننده معارف دین خدا عنوان کرد و افزود: تمام گوشه‌های زندگی امام صادق(ع) برای به سعادت رساندن انسان بود.

 

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) دین خدا را به طور شایسته تبیین و عرضه کردند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که برای ما افتخار است در دوره‌ای زندگی می کنیم که پیرو امام صادق(ع) هستیم.

 

آیت‌الله فلاحتی، جهل مسلمانان در دوره امام صادق(ع) را به دلیل وجود رهبران نالایق دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین رسالت امام صادق(ع) از بین بردن جهل مردم بود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به دو هدف مهم بعثت انبیای الهی، بیان کرد: بنده خدا کردن بشر و نجات انسان‌ها از بندگی و بردگی طاغوت از جمله اهداف اصلی انبیای الهی بود.

 

وی، شرک زدایی از جامعه اسلامی را بزرگ‌ترین رسالت امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: جامعه اسلامی در سایه حکومت بنی امیه در انحطاط قرار گرفته بود.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در حکومت بنی امیه، انحطاط عقیدتی و اخلاقی در جامعه اسلامی به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری بر شناخت جریان راهبردی تاریخ اصرار دارند به این دلیل است اگر مردم عمق راهبردی دین را فرا گیرند با کوچک‌ترین موضوعی، ایمانی که به دست آورده‌اند را از دست نمی دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، به عادی شدن فساد و ظلم در دوره بنی امیه اشاره و اذعان کرد: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد تربیت کردند که مانند پاره‌های آهن ذوب شده، شرک را از جامعه اسلامی زدودند.

کد خبر 939785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha