مفتخر به سربازیِ حاج قاسم در عرصه فرهنگ و هنر هستم

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: از سال ۹۷ افتخار سربازی حاج قاسم در عرصه فرهنک و هنر را در سپاه قدس در جبهه مقاومت اسلامی داشتم و «الشمس تشرق من حلب»را با حلبی ها و سوری ها در مشهد الحسین کار کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، کوروش زارعی در شب شهادت امام صادق علیه السلام در ویژه برنامه «شب فیروزه ای» که از محل گلزارشهدای کرمان و جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد؛ سخن را با آیه ۸۸ سوره یوسف آغاز کرد و گفت: خواستم ابتدای سخن با یاد امام زمان در جمع شهدا باشد.

 

 

 

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه افتخار دارم در دهه سوم کارهای هنری خود هستم؛ افزود:  افتخار داشتم سال ۹۷ در مصلی کرمان نمایش «ماهی در خاک» را روی صحنه بردیم و شبی ۷ هزار میهمان داشتیم؛ در این نمایش به والفجر ۸ و کربلای ۴ و ۵ که بچه های لشکر ۴۱ ثارالله در آن خط شکن بودند، پرداختیم.

 

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ادامه داد: در آن نمایش شهید یوسف الهی و یزدانی را مستند نشان دادیم؛ شهید حسن یزدانی، نوجوانی که ۶۰ بار طول اروند را برای شناسایی در آب های وحشی اروند رفته بود.

 

 

زارعی گفت: از سال ۹۷ افتخار سربازی حاج قاسم در عرصه فرهنک و هنر را در سپاه قدس در جبهه مقاومت اسلامی داشتم؛ پیشنهاد داد تا به سوریه برویم و آنجا کار هنری بکنیم؛ «الشمس تشرق من حلب»را با حلبی ها و سوری ها در مشهد الحسین کار کردیم که تلفیق فجایع داعشی های سال ۶۱ هجری و داعش جدید بود که چنان غلغله ای در سوریه بوجود آورد که داعش سه فیلم کوتاه علیه ما ساخت.

 

 

وی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که شاید کمتر از یک درصد برای آن کار کردیم؛ افزود: آنهایی که باید به این امر بپردازند نمی پردازند در حالیکه همه سخت افزارها و نرم افزارها در دست جمهوری اسلامی است.
 

 

 

زارعی با افزودن این مطلب که نمایشنامه هایی درباره جنگ جهانی دوم وجود دارد که بین المللی شده در حالیکه بعضی از آنها حتی واقعیت هم ندارد؛ تصریح کرد: اما هر یک از شهدای ما داستان ها و فراز و نشیب هایی دارند که می شود از آن فیلم ها و کتاب ها کار کرد.
 

 

 

وی متفاوت بودن دفاع مقدس ملت ایران را به دلیل گره خوردن آن با اهل بیت دانست و ادامه داد:  شهید سلیمانی یک شخصیت جهان شمول است و من کلیپ هایی از رشادت و دفاع از این شخصیت توسط اروپایی های و آمریکایی ها دیدیم.

 


 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور  با اشاره به مجاهدت ها و رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی در برقراری امنیت جنوب شرق کشور و پاکسازی منطقه از اشرار گفت: برای اولین بار در ۱۵ یا ۱۶ سالگی بود که حاج قاسم را دیدم. وقتی که به میناب برای دیدن سربازان خود آمده بود. معلم من سرباز حاج قاسم بود و گفت فرمانده ام آمده تو هم برای دیدن او با من بیا.

 

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همچنان سربازِ حاج قاسم در عرصه فرهنگ و هنر باقی بماند.

 

 

کد خبر 939807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha