امام صادق(ع)  با مخالفان خودش به بهترین روش رفتار می کرد

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام صادق علیه السلام در همراهی با مردم یک رهبر بود، گفت: امام صادق(ع) با مخالفان خودش به بهترین روش رفتار می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سید محمد باقر علم الهدی» امروز(28 خرداد) در مجلس عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد الزهرا سلام الله آزادگان زاهدان بیان داشت: امام صادق علیه السلام الگوی بهتر زندگی کردن است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام صادق الگوی تواضع و دستگیری از فقرا بود، ادامه داد: امام صادق فرمودند کسی گره از کار برادر خودش بر دارد در قیامت زیر سایبان رحمت خداوند قرار می گیرد.

 

علم الهدی یادآور شد: همراهی با امام صادق علیه السلام  در عبادت و تکالیف شرعی خلاصه نمی شود بلکه باید در مقام عمل برآییم.  

 

وی از راستگویی به عنوان یک مدل و رفتار امام صادق علیه السلام یاد کرد و افزود: اگر راستگویی امام صادق علیه السلام در دستور کار قرار می گرفت دیگر دچار ظلم و اختلاس نبودیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه تعامل با مردم یکی از ویژگی های امام صادق(ع) بود، ادامه داد: امام صادق علیه السلام با مخلفان خود به بهترین روش رفتار می کرد در حالی که ما همدیگر را نمی توانیم هضم کنیم  و حرف مخالفان خودمان را بشنویم.

 

علم الهدی تاکید کرد: یکی از معیارها برای بودن شیعه امام صادق علیه السلام این است که با مردم راستگو باشیم  و واقعیت ها را به مخالفان خودمان بگوییم. 

کد خبر 939868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha