مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در زنجان به صورت مجازی برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت، حضرت امام جعفر صادق (ع) آیین های ویژه ای از طریق فضای مجازی در استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آئین‌های ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) صورت مجازی برگزار شد.

 

در همین راستا، در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز و تجمعات دینی تعطیل است ولی جوانان مؤمن و خداجو و مذهبی این نکته را در دستور کار خود قرار داده‌اند که با وجود تعطیلی مساجد اما کار فرهنگی هیچ گاه تعطیل نیست و با در نظر گرفتن شرایط اقدام به تهیه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی کردند.

 

در همین زمینه مراسم عزاداری در حسینیه اعظم زنجان با اجرای مهدی تحویلدار و سخنرانی آیت‌الله حسینی زنجان مرجع تقلید شیعیان و مداحی حاج غلامرضا عینی فرد مداح اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

مراسم از ساعت 10 شب روز سه‌شنبه 27 خردادماه آغاز و برای رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا صرفا به صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی جسینیه اعظم زنجان پخش شد.

 

امام جعفر صادق علیه السلام در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد.

کد خبر 939885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha