بهره گیری از بستر فضای مجازی برای برگزاری جشن های دهه کرامت

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به شیوع کروناویروس در سراسر کشور گفت: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و در صورت امکان حقیقی به استقبال از جشن های دهه کرامت می روند.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: برنامه‌های دهه کرامت هرساله از میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در خراسان جنوبی آغاز و تا میلاد امام رئوف در این استان ادامه می‌یافت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کروناویروس در چند ماه اخیر در سراسر کشور و این استان افزود: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده کانون های فرهنگی هنری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به استقبال از جشن های دهه کرامت می روند.

 

وی ادامه داد: به کانون‌های فرهنگی هنری سراسر استان توصیه شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای پاسداشت این دهه را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین این دو میلاد بهره گیرند؛ هرچند در برخی مناطق کم خطر و کم برخوردار از زیرساخت های ارتباطی، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای حقیقی نیز برخی جشن‌ها و برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

 

به گفته سبزه‌کار، «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (ع)» شعاری است که امسال از سوی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور انتخاب شده است که تمامی کانون‌های فرهنگی هنری با الهام از این شعار، برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: تکریم دختران، نشان خانواده فاطمی، در شادی اهل‌ بیت (ع) شاد باشیم، مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدوی، محور جامعه مهدوی، امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت ‌پذیری، حضرت شاهچراغ (ع) اسوه عدالت و امین ولایت، تشکل‌ های مردمی جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، خادم الرضا (ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌ بیت(ع) و امام رضا(ع)، امام رأفت و مهربانی، عناوین دهه کرامت است که برنامه‌های آن از سوم تا ۱۳ تیرماه در سراسر کشور اجرا می‌ شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح خدمت رضوی- مهربانی فاطمی با دو بسته برنامه ای خانواده محور و مسجد محور، برگزاری مسابقات کتابخوانی، راه اندازی میز خدمت پزشکی در مساجد و برخی مناطق محروم و مرزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع بسته های بهداشتی ماسک و مواد ضد عفونی در مناطق محروم و ترمینال‌ها و اجرای برنامه و مسابقات فرهنگی با همکاری برنامه رادیویی و تلویزیونی صداسیمای استان از جمله برنامه های پیشنهادی در دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام سبزه کار خاطرنشان کرد: همچنین آذین بندی مساجد و محلات در دهه کرامت، همچون سال‌های قبل با بهره‌گیری از توان خیرین به صورت ویژه به فعالان کانون‌های فرهنگی هنری تاکید و توصیه شده است.

 

 

کد خبر 939922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha