سیره ائمه اطهار(ع) بهترین روش و سبک زندگی برای تربیت دینی است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: سیره ائمه اطهار(ع) بهترین روش و سبک زندگی برای فرزندان و آحاد مردم جامعه ماست که باید معانی اسلامی وارد عرصه های فردی و اجتماعی زندگی ما شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نکا، حجت الاسلام «محمد صادق محمدی لایینی » عصر چهارشنبه( 28 خرداد) در مراسم بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور خواهران حوزه علمیه ریحانه الرسول نکا گفت:تبیین سبک زندگی اسلامی، نیاز جامعه امروز ماست که باید در این مسیر زندگی اهل بیتی در بین جوانان جامعه ترویج شود.

 

امام جمعه نکا افزود: امروز به ما می گویند روایت و حجاب دیگر قدیمی شده و دوره اش گذشته است؛ در حالی که علوم قدیمی نمی شود و  اما امام صادق(ع) فرمود به فرزندان خود از علوم ما آموزش دهید.

وی اظهار کرد: بهترین روش تربیت این است که در هر شرایطی فرزندان مان را با سخنان امام و معارف اهل بیت آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر فرزندان ما با زندگی اهل بیتی و سبک زندگی اسلامی تربیت شوند؛ هیچ مشکلی به وجود نمی آید، خاطر نشان کرد: تبیین و ترویج زندگی اهل بیتی ما را با مفاهیم بسیاری همچون ساده زیستی، عبادت و حالات معنوی، شجاعت و مردانگی، عدالت اجتماعی، رسیدگی به یتیمان، بخشش، مبارزه بامفاسد اجتماعی، احترام و رسیدگی به محرومان و بسیاری از موارد دیگر آشنا می کند.

امام جمعه نکا ادامه داد: آیت الله کوهستانی در جایی منبر رفتند و فقط سه جمله گفتند؛ شخصی می گفت فقط این سه جمله از آن زمان هنوز به یادم هست؛ چرا؟ چون مرد خدا سخن خدا می گوید و سخن خدا هم اثر می کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: سیره ائمه اطهار(ع) بهترین روش و سبک زندگی برای فرزندان ماست که باید معانی  اسلامی وارد عرصه های فردی و اجتماعی زندگی ما شود.

وی با تاکید بر تلاش برای ادامه راه امام و همگام و همراه بودن با رهبری یادآور شد: احصا امر ولایت؛ تاکید اهل بیت(ع) است و باید در ادامه راه انبیای الهی اکنون در مسیر رهبری و ولایت فقیه زمانه باشیم و بدانیم حرف امام حرف خداست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اگر در دنیا با حضرت و در خدمت حضرت باشیم انشاءالله در آخرت هم با اهل بیت(ع) هستیم.

 

کد خبر 939931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha