نگاه مدیران به بافت فرسوده تغییر کند

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرداران و دهیاران نسبت به بافت نامقاوم و فرسوده باید تغییر کند، گفت: از بین بردن این بافت ها باید اولویت اول مدیران شهری و روستایی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «عبدالله اسماعیلی»، امروز (پنجشنبه 29 خرداد) در جلسه شورای جهادی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه زلزله های اخیر جنوب استان فارس نشان داد دید شهرداران و دهیاران نسبت به بافت نامقاوم و فرسوده باید تغییر کند، گفت: از بین بردن بافت نامقاوم و فرسوده باید اولویت اول مدیران شهری و روستایی باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر جهرم افزود: با وجود اعمال تخفیفات ویژه حتی تا صد درصدی  برخی شهرداری ها، شهروندان دارای شرایط اخذ مجوز ساختمان بافت های فرسوده میل و علاقه ای به نوسازی نشان نمی دهند و این موضوع نشان می دهد شهروندان نسبت به نوسازی و مقاوم سازی املاک خود بی تفاوت شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه این خطرناک است و تبعات جبران ناپذیری را در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله در پی دارد، گفت: بنده این موضوع را در سیل سال ۹۵ شهرستان جهرم به وضوح دیده و لمس کرده ام؛  اگر  در آن سال سیل به جای طغیان به شهرک های مقاوم ما (زیبا شهر و فرهنگ شهر) وارد بافت فرسوده می شد قطعا بیش از یکصد کشته می دادیم ولی بافت مقاوم ما در این شهرک ها باعث شد بدون خسارت جانی کمترین خسارت مالی را ببینیم.

 

 اسماعیلی مشکلات بروکراسی سخت اداری در بحث طراحی، نظارت و مراحل صدور پروانه ساختمانی، وضعیت بد معیشتی و مالی شهروندان، عدم ثبات قیمت های مصالح ساختمانی، هزینه سنگین ساخت و ساز  و مشکلات وام های بافت فرسوده را از دیگر عوامل این عدم استقبال شهروندان عنوان کرد.

 

عضو شورای اسلامی استان فارس در پایان گفت: در حالی که وام مقاوم سازی در روستاها کمک شایانی به از بین بردن بافت فرسوده و نامقاوم می کند مشکلات وام بافت فرسوده در شهرها همچنان پا برجاست.

کد خبر 940156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha