بلاتکلیفی ۶۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی آستارا

مرحبا با بیان اینکه ۶۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی آستارا بلاتکلیف است، گفت: باید از این منطقه در راستای ایجاد کارگاه های تولیدی به بهترین نحو بهره برد و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«غلامرضا مرحبا» امروز(جمعه، ۳۰ خرداد) در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه مردم آستارا از عملکرد شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه در این شهرستان ناراضی هستند، اظهارکرد: اداره بندر آستارا نظارت خوبی در این خصوص ندارد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی آستارا بلاتکلیف است، افزود: باید از این منطقه در راستای ایجاد کارگاه های تولیدی به بهترین نحو بهره برد و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه جانمایی نادرست مناطق آزاد یکی از علل عدم موفقیت این مناطق در کشور ما بوده است، تصریح کرد: شهرستان آستارا با دارا بودن سه مرز فعال دریایی، زمینی و ریلی با فاصله نزدیک به شهرهای باکو و آستاراخان در نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب، موقعیت ژئوپولوتیکی بسیار استثنایی با سابقه تجاری طولانی ظرفیت گردشگری فراوان و... دارد از این قافله حذف می شود به نحوی که حتی مدیران ارشد نیز از این قضیه ابراز نارضایتی می کنند.

 

مرحبا با اشاره به اینکه در این خصوص تنگ نظری شده است و آستارا می تواند با تبدیل شدن به منطقه آزاد یکی از پایگاه های مهم صادرات در کشور باشد،خاطرنشان کرد: باید در این بخش به آستارا نگاه ویژه شود و تبدیل شدن این شهرستان به منطقه آزاد برای کشور و منطقه نتایج مثبت و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای آینده این شهرستان برنامه دارم، اظهارکرد: در راستای عمران و آبادانی آستارا و ایجاد زیرساخت هایی که تولید ثروت و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد از سرمایه گذاران حمایت می کنم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آستارا یکی از شهرستان های پرتنش آبی در کشور است، افزود: باید در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد و این مشکل برطرف شود.

 

مرحبا با بیان اینکه آستارا با داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری یکی از شهرستان های گردشگرپذیر کشور است، تصریح کرد: به بخش گردشگری در آستارا نیز باید نگاه ویژه شود.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت تجارت را یکی از دیگر مزیت های شهرستان آستارا دانست و خاطرنشان کرد: برای گمرک زمینی شهرستان و فعال شدن پایانه مسافری مرزی برنامه های ویژه ای داریم.

 

وی به ظرفیت آستارا در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید به این بخش نیز نگاه ویژه شده و مشکلات کشاورزان برطرف شود.

 

مرحبا در پایان گفت: مردم آستارا که به بنده اعتماد کرده اند فرصت بدهند و به شایعات اهمیت ندهند تا با همدلی و کمک همدیگر شاهد توسعه و عمران و آبادانی منطقه باشیم.

کد خبر 940186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha