لزوم بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه

حجت الاسلام«جعفر رحیمی» با بازخوانی فهرستی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‌‏تواند حق را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به آغاز هفته قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: این هفته یادآور شهادت آیت‌‏الله شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی است که در کنار همه خدمات خود، بنیانگذار نظام قضایی در جمهوری اسلامی بود. به همین دلیل، هفته اول تیرماه، هفته قوه قضائیه نام گرفته است.

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بازخوانی فهرستی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوه قضائیه افزود: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‌‏تواند حق را بگیرد و مظلومیت خود را برطرف کنند.

 

وی با تاکید به برطرف کردن تعارض قوانین و اصلاح عدم انطباق رأی دادگاه‌‏های بدوی با دادگاه‌‏های بعدی، تهیه برنامه جامع عملیاتی برای ارتقای قوه قضاییه، احکام دادگاه‌‏ها باید مطلقا از سهل‌‏انگاری و سهل‏‌گیری به دور باشند، در مجموعه قوه قضاییه کاری کنید که مجازات زندان به حداقل برسد و تبدیل بشود به مجازات‏‌های دیگر را از جمله مطالبات رهبری از قوه قضائیه است.

 

رحیمی در ادامه به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا میلاد وجود مبارک امام هشتم دهه کرامت است.

 

وی با بیان اینکه گرچه در هر زمانی فرصت برای کریم شدن هست اما این  سه ماه حرام (ذیقعدة، ذیحجة و محرم‌الحرام) نیز به مثابه سه ماه رجب و شعبان و رمضان المبارک، سرشار از برکت است، افزود: انسان در این سه ماه بهتر می‏‌تواند بهتر مشق کرامت کند، چرا که ثواب کارهای خیر و کیفر گناه در ماه‌‏های حرام دو چندان است و گناه کیفرش دو چندان است.

کد خبر 940224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha