نیازمند بسیج دین پژوهی هستیم/ انسان متعالی از آن است که با سگ انس بگیرد

امام جمعه رفسنجان با نکوهش بعضی از ناهنجاری ها در جامعه از جمله زندگی کردن با حیوانات نجس العین گفت: یکی از کارهای لازم در جامعه بسیج دین پژوهی برای آگاهی خانواده ها از مسائل دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان همگان را به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و رعایت دستورات خداوند دعوت کرد و ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) گفت: یکی از درس های آن حضرت استفاده از فرصت ها و غنیمت شمردن زمان بود؛ در دوران فروپاشی بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس توصیه های فرهنگی، علمی، فلسفی، اعتقادی، روایی و ... را ارائه و چند هزار دانش آموز ، استاد و مجتهد تربیت کرد و تحویل جامعه دادند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: ما امروز در جامعه نیازمند به بسیج دین پژوهی هستیم خیلی از ناهنجاری ها، کج رفتاری ها و جلوه هایی که با دین هماهنگی ندارد در جامعه رواج پیدا کرده و مردم نمی دانند این کار بد است و با سگ زندگی می کنند و این حیوان را در خانه و زندگی می آورند؛ انسان شخصیت متعالی دارد و برای زندگی با سگ خلق نشده است باید با خدا و بندگانش انس بگیرد نه با نجس العین.

 

 

 

وی ادامه داد: یکی از کارهای لازم، بسیج دین پژوهی در جامعه است یعنی مطالب علمی را از آیات قرآن گرفته و همراه با استدلال و مطابق با فهم مخاطبین برای مردم ارائه شود.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود: هرکس 3 خصلت و ویژگی دارد در جامعه جایگاه ارزشمندی دارد آن ویژگی ها کظم الغیظ (فروخوردن خشم)، گذشت از انسان گناهکار و عفو، انجام صله رحم با خویشان و آشنایان است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: با فرمان امام در 27 خردادسال  58 جهاد سازندگی به منظور فراهم ساختن نهضت همه جانبه و مبارزه با فقر و محرومیت تأسیس شد.

 

 

وی بیان کرد: 31 ام خرداد سالروز شهادت شهید چمران نماینده وقت امام در شورای دفاع بود او در سال 1360 در منطقه دهلاویه مورد اصابت ترکش و خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید؛ امام عنوان سردار به شهید چمران دادند و فرمودند چمران با عزت و با تعهد به اسلام جان خود را فدا کرد هم دنیا هم آخرت را با شهادت آباد کرد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان به بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بیماری کرونا که عالمگیر شده است تمام نشده؛ کادر علمی دنیا مجهز و مجرب شدند و خیلی بیماری ها را کنترل می کنند؛ جلوی کسب و کار را نمی توان گرفت و آن را تعطیل کرد اما پروتکل ها و ضوابط بهداشتی را رعایت کنید خصوصا" افراد مسن و کودکان از این بیماری دور نگهداشته شوند.

 

 

وی به قیام مردم ستمدیده آمریکا و اروپا علیه نظام برده داری و سرمایه داری اشاره کرد و افزود: این معنا را امامین انقلاب قبلاً بیان فرمودند امروز صدق گفتار آن ها را مشاهده می کنیم برخی ایالات آمریکا دنبال خودمختاری هستند و چهره وحشی خود را بیش از پیش در دنیا نشان می دهند.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه شکل گیری آمریکا باقتل عام سرخپوستان بود و از اول با ظلم این حکومت پا گرفت؛ ابراز امیدواری کرد: این بصیرت و شجاعت در ملت های دنیا ایجاد شود که خود را از زیر ظلم و ستم این ملت های خبیث نجات دهند؛ ما 40 سال قبل زانوی آمریکا را از گردن خود برداشتیم.

 

 

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذرای کردند امّا متأسفانه با برنامه ریزی های غیر حکیمانه ای که مشاهده می کنیم یا ولنگاری هایی که برخی دستگاه ها  دارند سال جهش تولید نیست سال جهش قیمت ها را می بینیم قیمت ها در حال جهش است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: آمار موالید در کشور پایین آمده است؛ موالید حدود 7 دهم و از 2 درصد به 7 دهم درصد کاهش پیدا کرده است و می تواند برای آینده کشور خطرناک باشد؛ این امر را مسئولان باید به فکر باشند و زمینه ازدواج و اشتغال جوانان را فراهم کنند تا موالید افزایش یابد؛ جلوی موالید را بیکاری جوانان، افزایش قیمت زمین و خانه، مصالح، وسایل و لوازم خانه، اجاره بها و گرفته است مسئولان چرا به فکر نیستند اگر عرضه ندارند هستند کسانی که به میدان می آیند و مسائل را کنترل کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: همیشه می گویند که تحریم ها باعث افزایش قیمت ها شده و مشکلات و مصائب را به وجود آورده است مگر در تحریم ها موشک سپاه به آسمان نرفت و در مدار قرار نگرفت؟ مگر این همه تجهیزات نظامی ساخته نشد؟ مگر مسائل پزشکی و سلول های بنیادین در تحریم ها ساخته نشد مگر مسائل هسته ای پیشرفت نداشت؟ تحریم ها  زمینه ای برای جوشش و خودکفایی مردم است.

 

 

 

 

حجت الاسلام عسکری گفت: وقتی که لانه جاسوسی به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام درآمد؛ آمریکا اعلام کرد ارتباط خود را با ایران قطع می کنیم امام فرمودند اگر یک خدمتی آمریکا به ایران کرده است همین قطع رابطه است رابطه گرگ و میش و ظالم و مظلوم بود.

 

 

 

وی ادامه داد: مسئولین قدری فکر و نظارت کنند زمین در اختیار دولت است قبلا" مسکن مهر را شروع کردند برخی ایراد گرفتند خب نسخه خوب مسکن مهر را ارائه دهید مصالح ساختمانی که در داخل تولید می شود آهن و سیمان زیاد داریم به حدی که صادرات داریم چرا مشکلات هر روز سخت تر شده است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: وضعیت رسوای خودروهای داخلی هر روز گرانتر از قبل است که نگران کننده است چرا مسئولین نظارتی خود را به خواب می زنند؟ رانت و رشوه می گیرند؟ کارها به نفع جامعه پیش نمی رود چرا ساکت هستند ؟ اموال مردم به غارت می رود و مردم از کمبودها گله مند نیستند از تبعیض و فساد گله دارند وقتی در کارخانه خودروساز فساد آمد هر روز بی کیفیت تر و گرانتر به مردم ارائه می شود.

کد خبر 940242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha