کارگاه آموزشی آنلاین دوره‌های زبان فارسی در پاکستان برگزار شد

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، کارگاه آموزشی دوره‌های آموزش زبان فارسی را به صورت آنلاین و با استفاده از نرم‌افزار «زوم» برگزار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به منظور تقویت حس شنوایی و گفتاری زبان‌آموزان، در هر دوره از کلاس‌های آموزشی زبان فارسی، کارگاه‌های مختلف آموزشی، نمایش فیلم‌های سینمایی ایران و ... را برگزار می‌کند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در این دوره و لزوم حفظ فاصله اجتماعی جهت ایمنی بیشتر شهروندان و زبان‌آموزان خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، این دوره از کلاس‌های آموزشی زبان فارسی به صورت آنلاین با استفاده از نرم‌افزار «زوم» برگزار شد.

در آغاز ماه مبارک رمضان برگزاری این کارگاه آموزشی برای زبان‌آموزان نمایندگی اعلام شد و موضوعات مختلفی چون خواندن و ترجمه اشعار، بیان فضایل ماه مبارک رمضان، مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، شب های قدر و ... برای زبان‌آموزان مطرح شدند که آنها با انتخاب یکی از آنها برای شرکت در این کارگاه آمادگی کنند.

در پایان هر کلاسی زبان‌آموزان موارد انتخاب شده خود را بیان کرده و برای بهتر کردن متن و مشکلاتی که در ترجمه و بیان کلمات دارند، از اساتید خود راهنمایی کسب کردند. زبان‌آموزان نیز این اقدام نمایندگی فرهنگی را بسیار تشویق و اظهار کردند که با استفاده از این روش آنلاین نه تنها در این وضعیت کرونایی در امان باشند بلکه می‌توانند وقت خود را برای آموزش زبان فارسی صرف کنند.

در بخش اول این کارگاه، زبان‌آموزان سطح مقدماتی (1) اشعاری بسیار زیبا از شاعران برجسته ایران و پاکستان را با نهایت زیبایی خواندند که بسیار مورد پسند دیگر شرکت کنندگان این کارگاه قرار گرفت. سپس برخی دیگر از زبان‌آموزان در خصوص فضایل ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر ایراد سخنرانی کرده که بسیار زیبا و مناسب بود.

در بخش دوم این کارگاه، زبان‌آموزان سطح مقدماتی (2) و متوسطه (1) بر موضوعات چون فضایل ماه مبارک رمضان، فضایل شب‌های قدر، مناسبت‌های این ماه مبارک و اهمیت روزه گرفتن ایراد سخنرانی کردند.

علی‌اکبر رضایی‌فرد، رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور گفت: همانگونه که شما مستحضر هستید ماه مبارک رمضان یکی از پر فضیلت ترین ماه است. در این ماه خداوند متعال بندگان خود را میهمانی می‌خواند. در این ایام سخت کرونایی، از خداوند متعال می‌خواهیم که بندگان خود را از این آفت به دور نگه دارد.

وی افزود: علاقه مندی و انگیزه یادگیری زبان شیرین فارسی برای شما دوستان عزیز بسیار قابل تحسین و تشویق است. ما سعی بر این کردیم که پس از اعلام ممنوعیت برگزاری اجتماعات و کلاس‌های آموزشی، این اوقات فراغت شما با نهایت آسودگی و در زمره یادگیری بگذرد و به همین دلیل کلاس‌های آموزشی را به صورت آنلاین و این کارگاه آموزشی را نیز به صورت آنلاین برگزار کردیم.

کد خبر 940328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha