آموزش بدون پرورش به درد نمی خورد/ سند تحول بنیادین با جدیت اجرایی شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش بدون پرورش در جامعه اسلامی به درد نمی خورد، گفت: آموزش و پرورش باید برای اجرای سند تحول بنیادین جدی باشد.

«مهدی اسماعیلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم تدوین سندی با ماهیت ایرانی و اسلامی تاکید کردند، سندی که در جهت حفظ کرامت و شأن دانش آموزان ایرانی باشد و قطعا باید این مسئله در تدوین سند تحول بنیادین مورد توجه قرار می گرفت.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غالبا محتوای سیستم و نظام آموزشی ما و مطالبی که در مراکز دانشگاهی و مدارس ما در سنوات گذشته مورد توجه قرار گرفته است، برگرفته از الگوهای خارجی و غربی است، این در حالی است که در کشور ما باید دستورات دینی در سطوح مختلف مورد توجه قرار می گرفت.

 

وی بیان کرد: اینکه محتوای نظام آموزشی ما در سطوح مختلف بر اساس دستورات و آموزه های دینی مورد توجه قرار گیرد، نیازمند تدابیر سندی بود تا ما در آموزش و پرورش و آموزش عالی شاهد ارتقای کیفی در سطوح مختلف آموزشی باشیم. این سند تحت عنوان سند تحول بنیادین تدوین شد، آماده شد و در این راستا ریل گذاری مورد نیاز انجام شد اما اجرای درست آن نیازمند توجه بیشتر دولت و آموزش و پرورش و نظارت مجلس شورای اسلامی است.

 

اسماعیلی تصریح کرد: ما انتظارمان، تاکیدمان و اصرارمان بر این است که آموزش و پرورش نسخه عملیاتی در این رابطه را اجرایی کند تا بتوانیم در بازه زمانی مختلف شاهد اجرای این سند که دربردارنده هم مسایل آموزشی و هم پرورشی است، باشیم.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم که آموزش و پرورش دو بالی هستند که باید با یکدیگر باشند تا پرواز انجام شود. آموزش بدون پرورش به درد نمی خورد لذا به همین دلیل باید ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم چرا که این سند هم دربردارنده مسایل آموزشی و هم پرورشی است./

کد خبر 940365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha