مسجد «سوانزی» ، بستر انسجام و تعامل اجتماعی در «ولز» انگلیس

مسجد «سوانزی» در قلب شهر «سوانزی» که جامعه ای بسیار متنوع و چند فرهنگی در «ولز» انگلیس است واقع شده و به ایجاد فضای بسیار گرم و صمیمانه در این منطقه کمک می کند.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «سوانزی» بزرگ ترین مسجد در «ولز» انگلیس است که ظرفیت پذیرایی از 10 هزار نمازگزار را دارد.

 

این مسجد در سال 1982 میلادی افتتاح شد اما در چند سال گذشته تبدیل به مکانی بسیار پر جنب و جوش برای انجام انواع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شده است و دیگر یک مکان صرفا عبادی نیست.

 

مسجد «سوانزی» در قلب شهر «سوانزی» که جامعه ای بسیار متنوع و چند فرهنگی است واقع شده و به ایجاد فضای بسیار گرم و صمیمانه در این منطقه کمک می کند.

 

 

این مسجد به دلیل فضای بسیار صمیمانه ای که دارد در میان افرادی که از آن بازدید می کنند و از خدماتش بهره می گیرند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

مسجد سوانزی که در اندیشه پیشبرد مثبت جامعه است  بستری پر جنب و جوش را برای بحث و گفتگوی آزاد در مورد چالش ها و موضوعات اجتماعی فراهم کرده است.

 

بزرگ ترین مسجد ولز محلی برای فراگیری دانش، مکانی پر نشاط ،سرشار از انرژی،اشتیاق و اعتقاد به بندگی خداوند و نمادی ماندگار از تعلق و هویت است.

 

متولیان مسجد «سوانزی»  به نقش چند وجهی که این مسجد در ایجاد موفقیت ، آرامش و روشنگری جامعه مسلمانان ایفا می کند،اعتقاد دارند.

 

این در حالی است که مسجد «سوانزی» همچنین از جامعه گسترده تر ولز برای انتقال پیام اسلام واقعی و ارزش های اصلی آن به غیر مسلمانان استقبال می کند.

 

مسلمانان ولز مسجد سوانزی را یک منبع تغذیه و همچنین راه حلی برای چالش های بی شمار پیش روی جامعه و بستری برای انسجام و تعامل اجتماعی می دانند.

 

برای برآورده کردن نیازهای جامعه رو به رشد مسلمانان سوانزی ،پروژه ای برای تبدیل کلیسای غیر قابل استفاده ای که در خیابان «سنت هلن» به فاصله چند یارد از مسجد کنونی قرار گرفته ،مطرح شده است.

 

به این ترتیب قرار است مسجد «سوانزی» برای ارائه خدمات به تعداد بیشتری از مسلمانانی که در ولز زندگی می کنند ، توسعه پیدا کند و این امر با تبدیل کلیسای «سنت اندرو» ساخته شده در سال 1962 میلادی به مسجد تحقق پیدا می کند.

کد خبر 940487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha