ثبت  ۲۲۶۱ فقره حکم محکومیت جایگزین حبس در یزد طی یک سال گذشته

دهشیری با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در استان یزد گفت: در یک سال گذشته تعداد ۲۲۶۱ فقره حکم محکومیت جایگزین حبس در استان یزد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا دهشیری» پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: مظلومیت شهید بهشتی نه از جهت شهادتش بود بلکه از این جهت است که ابعاد شخصیتی وی در عرصه های فلسفه، حکمت، روانشناسی مورد توجه قرار نگرفت و چون که او سیاستمدار مجرب بود ابعاد دیگر شحصیتی وی تحت تاثیر قرار گرفت.

 

رئیس دادگستری استان یزد بیان کرد: تیرماه 98 تا پایان خرداد 99 دستگاه قضایی شاهد تردد مقامات عالی قضایی به استان بودیم که معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس دیوان عالی کشور، وزیر دادگستری، رئیس قوه قضائیه از جمله این سفرها بوده است.

 

وی ادامه داد: میزان کاهش ورودی پرونده از تیرماه 98 تا خرداد 99 حدود 42 هزار و 474 فقره پرونده بوده که میزان 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال کاهش داشته است.

 

رئیس دادگستری استان یزد گفت: نرخ رسیدگی میزان خروجی بر ورودی نیز 101 درصد بوده که به عبارتی به ازای هر 100 پرونده 102 پرونده مختومه شده است.

 

دهشیری ادامه داد: 9 هزارو 880 فقره پرونده از مانده ها را در سال گذشته کم کردیم که 11 و 9 دهم درشد کاهش داشته است.

 

 

رئیس دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: عملکرد کلیه شعب مثبت 7 هزار و 224 پرونده بوده است که به عبارتی که این تعداد از پرونده موجودی پرونده های استان کاسته شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل منفی 66 بوده است.

 

وی افزود: 32 درصد جمعیت استان در سامانه ثنا دادگستری ثبت نام کردند که 20 درصد در دوره مدیریت جدید بوده است که بیشترین ثبت نام خاتم با 42 درصد و تفت34درصد بوده است و کمترین ثبت نام ها در مروست 17 درصد بوده است.

 

 

دهشیری ادامه داد:  در استان یک میلیون و 235 هزار و 654 ابلاغ الکترونیک صادر شده ه معادل 39 درصد از کل ابلاغ های ها بوده است.

 

رئیس دادگستری استان یزد بیان کرد:  ما در مدت یک سال در کلیه شعب دادگاه و داسرا و شورا شاهد کاهش 4225 پرونده بوده ایم.

 

وی ادامه داد: از لحاظ ثبت اتهامات  نیز سرقت مستوجب تعزیر و توهین به اشخاص عادی و ضرب و جرح عمدی بوده است که 52 درصد از آنها منع تعقیب شده است و 25 درصد نیز جلب دادرسی و حدودو 10 درصد نیز قرار موقوفی تعقیب و 13 درصد نیز سایر موارد بوده است.

 

رئیس دادگستری استان یزد گفت: بیشترین اتهامات در شعب شورای استان نیز رانندگی بدون پروانه، تویه به اشخاص عادی و ضرب و جرح عمدی بود است.

 

دهشیری ادامه داد: تعداد 2261 فقره حکم محکومیت جایگزین حبس داشتیم که افزایش 131 درصدی داشته است و از لحاظ نظارت الکترونیکی و پابند الکترونیکی نیز الان 42 نفر در انتظار پابند الکترونیکی هستند و در این حوزه نیز رتبه دوم کشور را داریم بدین معنی که رویکرد قضات ما عدالت ترمیمی است.

 

رئیس دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: رفع تصرف اراضی ملی نیز 176 مورد بوده که 272 هکتار رفع تصرف شده که ارزش تقریبی آن 671 هزار و 944 میلیون و 10 هزار و 900 ریال بوده است.

 

وی افزود: در حوزه اصل چهلم قانون اساسی نیز 49 هزار و 967 متر مربع از اراضی خلعیت شده که ارزش تقریبی آن 314 هزار و 568 میلیون ریال بوده است.

 

دهشیری ادامه داد: تهیه پرونده شناخت برای هر حوزه قضائی، تشکیل اتاق فکر، بررسی اتقان آرا، واحد صیانت و سلامت اداری و قضائی در راستای مقابله با فساد، برگزاری دوره های آموزشی با 158 هزار و 351 نفر ساعت از جمله اقدامات ما بوده است.

 

کد خبر 940539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha