رویکرد جدید و برنامه های تحولی در راس قوه قضائیه موجب دلگرمی شده است

دهقان بنادکی با اشاره به تحولات در قوقه قضائیه گفت: رویکرد جدید قوه قضائیه و برنامه های تحولی در راس قوه قضائیه موجب دلگرمی شده است.

 مجید دهقان بنادکی بعنوان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: رویکرد جدید قوه قضائیه و برنامه های تحولی در راس قوه خصوصا به کار گیری مدیران مجرب و کارآزموده و نیز رعایت عدالت توزیعی در خصوص اعتبارات و تجهیزات موجبات امید و دلگرمی را در آینده نزدیک برای همکاران به دنبال داشته است .

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در مجموعه معاونت مالی در سیر برنامه های تحولی در یزد بیان کرد: توسعه خدمات الکترونیک در حوزه مالی، اعتلای سطح کمی و کیفی فضاهای فیزیکی، به روزرسانی و بهسازی تجهیزات اداری فناوری و مکانیکی ، افزایش قانون مداری بخصوص در روند امور اجرایی اعم از خدمات عمرانی ، خرید تجهیزات و خدمات پشتیبانی از جمله این برنامه ها بوده است.

دهقان بنادکی همچنین با اشاره به اهم اقدامات انجام شده حوزه معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل در اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضائیه بیان کرد: همکاری همه جانبه با مسئولین محترم ارشد قوه و همچنین ریاست کل محترم و معاونین ایشان در اجرای مفاد دستورالعمل فوق الذکر، از لحاظ برگزاری جلسات هم اندیشی و هماهنگی، پیگیری پیش بینی و تأمین اعتبار مورد نیاز حسب تصمیمات مصوب ملی یا استانی، انجام مصوبات اعم از ملی یا استانی و غیره از جمله این اقدامات است.

وی گفت: در زمینه خدمات رسانی به مردم نیز پاسخگویی مناسب و با رعایت ادب و احترام و منزلت انسانی ارباب رجوع توسط کلیه همکاران، در خصوص ورود وکلا، مشاوران و کارشناسان در مرکز استان سعی شده ورودی ویژه ای جهت این افراد ایجاد شد و حسب تناسب موجود در حوزه های قضائی، فضاهای خاصی جهت استقرار، انتظار وکلا و گفتگوی آنها با موکلانشان پیش بینی شده است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد بیان کرد: حذف تشریفات اداری زیادی، تجمیع و تمرکز واحدهای ارائه خدمات اداری مرتبط با هم، ارتقای سیستم اتوماسیون اداری با همکاری معاونت محترم آمار و فناوری اطلاعات دادگستری، استفاده از خدمات الکترونیکی غیر حضوری با پیش بینی تمهیدات بانکی جهت عملیات بانکی مربوط به پرداخت هزینه های دادرسی و غیره در شعبات و  ارتقاء سیستم تلفنی دستگاه سانترال تلفن در مرکز استان  به سیستم E1 جهت افزایش خطوط مستقیم داخلی و خارجی ارتباطی و تعیین شماره تلفن اختصاصی جهت کلیه شعبات و دفاتر و سایر اماکن در مرکز استان از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات در دادگستری یزد گفت: تجهیز ساختمان های حوزه های قضائی از قبیل صندلی، میز، سیستم سرمایش و گرمایش، آبسردکن، سرویس بهداشتی مناسب، امکانات زیرساختی از قبلی محل تردد افراد معلول و کم توان، آسانسور و غیره، کنترل بر عملکرد نیروهای خدماتی جهت رعایت نظافت و تمیزی محیط های کاری کلیه حوزه های قضائی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان با همکاری معاونت محترم منابع انسانی استان، بازرسی نظارت و ارزشیابی دوره ای عملکرد کارکنان حوزه معاونت مالی و برخورد با مخاطیان و تشویق کارکنان خدوم و زحمتکش حسب مورد در استان دنبال شده است.

وی افزود: پیگیری پیش بینی، تأمین و تخصیص اعتبار خرید تجهیزات، امکانات رفاهی جهت ارباب رجوع و همکاران قضائی و اداری در حد و متناسب با اعتبارت مصوب استان برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان با همکاری معاونت محترم منابع انسانی استان و پس از هماهنگی و انجام مکاتبات مورد نیاز وفق مقررات مالی و محاسباتی نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

دهقان گفت: در خصوص طرح های خلاقانه و ایده های جدید می توان به دریالت الکترونیکی و غیر حضوری هزینه های دادرسی و جرائم و همچنین دریافت الکترونیکی تمبر مالیاتی نام برد .

وی در پایان با اشاره به پیشنهادات مربوط به بهبودی عملکرد دستگاه قضا گفت: ایجاد زیرساخت جهت پرداخت اقساطی جرایم و واریز سپرده بدون مراجعه حضوری و بالطبع پرداخت غیر حضوری، دریافت غیر حضوری شماره شناسه واریز سپرده و درآمد در سامانه ثنا می تواند به ما در جهت بهبود خدمات کمک کند.

کد خبر 943998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha