ساختار بیمار اقتصاد موجب تضعیف فرهنگ کار و تلاش شده است

فلاحی گفت: بخش عمده ای از فقر و محرومیت کشور متأثر از ساختار غلط و بیمار اقتصاد کشورمان است که باعث تضعیف فرهنگ کار و تلاش در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «سارا فلاحی» ظهر امروز(۳۱ خرداد) در دیدار با مسئولان کمیته امداد استان، اظهار کرد: مشکلات فقر مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و دستگاه خاصی را هم نمی توان به عنوان عامل آن برشمرد.

 

وی افزود: امیدواریم وضعیت اقتصادی کشورمان به سمتی برود که شاهد کاستن از جمعیت نیازمندان و مددجویان کمیته امداد باشیم.

 

فلاحی با اشاره به اینکه از آنجایی که مشکل عمده مسکن نیازمندان این استان مربوط به مشکل زمین است، تصریح کرد: امیدواریم برای رفع این مهم با کمک دستگاه های مختلف چاره اندیشی شود.

 

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عدم توجه کافی به استان ایلام در سال های گذشته  و همچنین ضعف مطالبه گری باعث شده است که استان ایلام همچنان در محرومیت نگاه داشته شود. 

 

وی تصریح کرد: به خاطر اینکه بخش زیادی از ذخایر نفت و گاز کشور در استان ایلام وجود دارد از لحاظ  قانونی باید سهم مشخصی از درآمدهای نفت و گاز صرف  توسعه استان و کمک به فقرا و نیازمندان استان شود.

 

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید صرفاً نگاه ها به سمت دولت باشد بلکه در این زمینه باید پروتکل های جدید ایجاد کنیم  و مردم را در  کاستن از میزان فقر وارد عرصه کنیم.

کد خبر 940591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha