در صورت عدم صرفه جویی با بحران کم آبی روبرو هستیم

فاتحی با اشاره به افزایش میزان سرانه مصرف آب گفت: در صورت عدم صرفه جویی با بحران کم آبی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد فاتحی» ظهر امروز در نشست خبری برخط رسانه استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش میزان مصرف آب در استان بودیم که در این راستا تمهیداتی اندیشیده شد.

سرپرست شرکت آبفای استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف چاه ها وارد مدار شد و این باعث شد که تقریبا درصد اختلاط آب انتقالی با منابع آب زیر زمینی 50 به 50 شود یعنی 50 درصد آب استان انتقالی و 50 درصد زیر زمینی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: در برخی از مناطق استان آب با کیفیت داریم و برخی از مناطق استان نیز به دلیل ای سی زیاد آب این تغییر احساس شده است.

فاتحی بیان کرد: اگر مصرف مدیریت داشته باشیم به دلیل بالا رفتن سرانه بالای آب پیشبینی می شود که کیفیت آب بالاتر رود.

سرپرست شرکت آبفای استان یزد خاطرنشان کرد: سعی ما قرار دادن آب پایدار است و تلاش ما این بوده که جیره بندی نشود و حتی یک ساعت نیز قطعی آب نداشته باشیم.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف بحث مهمی است که با توجه به محدودیت در منابع آبی و عدم جوابگویی سفره های آبی بایستی مدیریت کنیم.

فاتحی گفت: راه اندازی ایستگاه برداشت در برخی از شهرستان ها مانند اردکان و میبد از جمله اقدامات دیگر ما بود که در اردکان 35 ایستگاه و میبد 22 ایستگاه و یزد دو ایستگاه است تا آب با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در زمینه فاضلاب نیز جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از شرکت های خصوصی، پیش قدم در استان ها بودیم و خوشبختانه در شهرستان های مختلف فاضلاب در دست اجرا است که شهرستان اردکان، میبد، بافق، مهریز و ابرکوه این را انجام مید هند و امیدواریم در شهرستان ها در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.

سرپرست شرکت آبفای استان یزد بیان کرد: در بخش روستایی نیز برای تامین آب شرب روستاها کارهای خوبی انجام شده است.

فاتحی بیان کرد:  در بخش روستایی استانی یزد فایناس و تامین اعتبار انجام شد و در سفر ریاست جمهوری نیز اقدامات خوبی انجام شد که ۳۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که ۲۶۶ روستا تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: در اکثر روستاها منابع آب زیر زمینی محدود داریم که با توجه به عدم استفاده از آب انتقالی سعی داریم در تامین آب به آنها کمک کنیم.

سرپرست شرکت آبفای استان یزد بیان کرد: با همکاری خوبی شوراها و دهیاری ها در خردادماه سال جاری توانستیم با همکاری شوراها و دهیاری ها و برنامه ریزی خوبی مدیریت مصرف را داشته باشیم که آب شرب پایدار تری در اختیار قرار گیرد.

فاتحی بیان کرد: با توجه با این که هفته صرفه جویی را داریم درخواست ما با توجه به کمبود آب شرب همکاری رسانه ها است.

وی افزود:  با توجه به قرار گرفتن در تابستان گرم و افزایش مصرف آب پیشبینی ما این افزایش دوچندانی داریم که بحث بحران و محدودیت های تامین آب را باید در نظر بگیریم اما با مدیریت مصرف و فرهنگ سازی امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

فاتحی گفت: با سایه بان حدود 80 درصد افزایش راندمان داریم که اگر انجام شود مقدار قابل توجهی مصرف آب صرفه جویی می شود.

 

کد خبر 940919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha