سومین دبیرستان علوم و معارف اسلامی گیلان در بندرانزلی تاسیس می شود

حجت‌‌الاسلام صباحی گفت: در استان گیلان ۲ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در شهرستان های رشت و تالش وجود دارد که در سال تحصیلی جدید سومین دبیرستان اختصاصی این رشته در بندرانزلی تاسیس می شود.

حجت الاسلام «عباس صباحی» در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار داشت: بر اساس رایزنی با اداره آموزش و پرورش انزلی و تخصیص مکان، دبیرستان علوم و معارف اسلامی انزلی در سال جدید تحصیلی دانش آموزش می پذیرد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی انزلی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ دبیرستان علوم و معارف انسانی در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: در استان گیلان ۲ دبیرستان در شهرستان های رشت و تالش وجود دارد و در سال تحصیلی جدید سومین دبیرستان اختصاصی این رشته در بندرانزلی تاسیس می شود.


به گفته وی این دبیرستان ها طبق توافق صورت گرفته مابین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از شاخه های علوم انسانی تاسیس شده اند و بر اساس استاندارهای آموزشی آموزش و پرورش و زیر نظر سازمان تبلیغات به فعالیت می پردازند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز انزلی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی اداره اجرایی نبوده بلکه کار آن ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته با تغییر نقش سازمان از تنظیم گرا به تسهیل گر، اکنون این اداره به عنوان حلقه واسط بین دستگاه ها و ادارات مختلف و متولی امور فرهنگی و تبلیغی است.

 

حجت الاسلام صباحی سپس اجرای برنامه های فرهنگی و به صورت خاص فرهنگ دینی را از اساسی ترین فعالیت های اداره تبیلغات اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی در مقایسه با سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بخش فرهنگ عمومی فعالیت می‌کند، کار هدایت، حمایت و نظارت بر امور فرهنگی، دینی و قرآنی را بر عهده دارد.


وی افزود: این اداره با نظارت بر هیئت‌‌های مذهبی، جامعه مداحان، مساجد، روحانیون و مراکز و موسسات قرآنی، گفتمان های دینی، آموزش های ضمن خدمت برای معلمان و اساتید، همایش های علمی ویژه اقشار مختلف و تاثیر گذار را برگزار می کند.


رییس سازمان تبلیغات اسلامی انزلی سپس پرهیز از برگزاری برنامه های روتین و تکراری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات را از درخواست های معاونت راهبردی استانها در کشور اعلام و تصریح کرد: امسال، براساس مطالبه مقام معظم رهبری از ریاست سازمان که در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه فرهنگ دینی و تبلیغی به تشریح در خصوص آن صحبت شده باید اسلام ناب برای مردم تبیین شود.


وی خاطرنشان کرد: این امر با ایجاد شبکه های مجازی و استفاده از ظرفیت معلمان، اساتید، دانشجویان، بازاریان و کسبه، رانندگان، هنرمندان و بانوانی که به‌صورت گمنام به‌عنوان روحانی، مبلغ و سفیر فعالیت می کنند، میسر می‌شود.


حجت الاسلام صباحی تاکید کرد: درصددیم با دعوت تعداد معدودی (به علت شیوع ویروس کرونا) از این افراد و برقراری ارتباط نزدیک با شناسایی، تشویق و تکریم آنها پس از برگزاری کلاس های آموزشی، شبکه ای تحت عنوان سفیران انقلاب ایجاد کنیم.


وی خاطرنشان ساخت: عدم برگزاری جلسات حضوری به دلیل ویروس کرونا موجب شد در شبکه های مجازی گروه‌های مختلفی تحت عناوین متفاوت مانند جامعه فعال قرآنی و جامعه روحانیت را برای مداحان، هیات مذهبی و ... راه اندازی کنیم و در صورت مهیا شدن شرایط، این فضا را به‌صورت فیزیکی هم دایر می کنیم تا با فراگیری تبلیغ همه احساس کنند مبلغ دینی هستند.

 

کد خبر 941030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha