برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی در دهه کرامت در قزوین

محمدبیگی از برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی و پویش های معرفی کتاب در قزوین به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم دهه ای که از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و به ولادت امام رضا (ع) ختم می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: به مناسبت این دهه هر ساله برنامه های متعددی برگزار می شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های این دهه در سال جاری بیشتر در فضای مجازی اجرایی می شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم ما در این ایام، برگزاری دهمين جشنواره كتابخوانی رضوی است که در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

 

محمدبیگی عنوان کرد: برای گروه سنی کودکان کتاب های گنبد خورشيد، زندگی حضرت معصومه (س) و 10 قصه از امام هادی (ع) در نظر گرفته شده و برای گروه سنی نوجوانان کتاب های «ستاره من»، «نشانه ها» و «مژده گل» و برای گروه سنی بزرگسالان هم کتاب های «امام رضا (ع): تاريخ وسيره»، «برمدار آفتاب»، «راهنمای خورشيد»، «امام رضا (ع) و ايران» و «شاهچراغ (ع) و حكمت های نقوی»

در نظر گرفته شده است.

 

وی اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه های کتاب به صورت مجازی، برگزاری مسابقه نقاشی، روزنامه دیواری، مقاله نویسی و غیره، برگزاری کارگاه های قصه گویی مجازی، برگزاری کارگاه های خلاقیت مجازی، کاردستی، اوریگامی و غیره از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین توضیح داد: برگزاری نشست های کتابخوان کتابخانه ای و تخصصی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ، برگزاری پويش های معرفی كتاب و برگزاری جلسات جمع خوانی از كتب مرتبط به صورت مجازی برنامه های دیگری است که در دهه کرامت توسط اداره کل کتابخانه ها اجرایی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت دهه کرامت كارگاه های مجازی مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای بانوان، محفل ادبی با محوریت دهه کرامت،  تجديد ميثاق با شهدای مدافع حرم و ديدار با خانواده آنها و تقدیر از همکاران خانم انجام خواهد شد.

 

کد خبر 941195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha