معرفی نظام جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون ملی اوگاندا

برنامه اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا به معرفی و شناخت بیشتر ایران با موضوع معرفی درس‌ها و آموزه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در این برنامه زنده یک ساعته با اشاره به موقعیت استراتژیک کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرف چهار دهه گذشته علی رغم تحمل مشکلات فراوان از جمله هشت سال جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های عالی مقام انقلاب اسلامی، تحریم‌های شدید اقتصادی و ... به یاری خداوند متعال و رهبری  امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با راهبردهای مشترک و همچنین، با پشتیبانی ملت با ایمان، وفادار و سخت کوش همچنان در سر جای خود محکم ایستاده است.

وی در سخنان خود، مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران با مقاومت در برابر دشمنان فراوان و تحمل سختی‌ها و رنج‌های زیادی امروزه دارای کارنامه‌ای مملو از موفقیت همه جانبه توام با دشمن ستیزی، انسان دوستی، وحدت ملی، عدالت اجتماعی، قانون مداری و انضباط است.

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا افزود: ملت‌های آزاده جهان از انقلاب اسلامی ایران این درس را می‌آموزند که سعادت و شقاوت انسان در دنیا و آخرت معلول اعمال خود او است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش، گفت: سعادت انسان در کل جامعه بشری، استقلال حقیقی کشورها، ظلم ستیزی، عدالت خواهی، حمایت از مستضعفین، روابط صلح آمیز متقابل با دول غیر محارب، صداقت و وفای به عهد در معاهدات، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب و حفظ تمامیت ارضی از جمله اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

قزلسفلی ادامه داد: امیدواری به آینده روشن، اعتقاد و اعتماد به توانایی ملی، توام بودن ایمان با عمل، دین و تمدن با هم سازگار و قابل جمع هستند، داشتن زندگی هدفمند، توسعه از درون آغاز می‌شود، تکیه بر جوانان، صداقت بهترین سیاست است، خدمت به مردم عبادت بزرگی محسوب می‌شود، وحدت رمز موفقیت و ... از جمله درس‌ها و آموزه‌هایی هستند که ملت‌های آزاده جهان از ایران امروز آموخته‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: ایران امروز موفقیت‌های همه جانبه چشمگیری به دست آورده است که کشور را به سمت بازدارندگی سوق داده و زمینه را به رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برای ایجاد تمدن جدید اسلامی آماده می‌کند.

حمزه سعید لووِگا، مجری این برنامه تلویزیونی که از فرهیختگان دینی و فرهنگی اوگاندا است با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بهترین نوع حکومت در اسلام است، گفت: ارائه خدمات بشردوستانه ایران در زمینه‌های فنی، کشاورزی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه از جمله اوگاندا حاکی از ماهیت انسانی و اسلامی این نظام  بوده و مطابق با اعتقادات و اهداف و آرمان‌های دین اسلام است.

وی یادآور شد: شواهد حاکی از آن است که جمهوری اسلامی توانسته است با یاری خداوند متعال و پشتیبانی ملت ایران، همه توطئه‌ها را پشت سر گذاشته و در مسیر قدرتمندتر شدن گام‌های بزرگی برداشته است.

کد خبر 941234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha