۱۰۰ بسته غذایی در بین خانوارهای روستای گنبد پیرمحمد توزیع می شود

مدیر کانون فرهنگی و هنری فتح روستای گنبد پیرمحمد شهرستان ملکشاهی گفت: همزمان با دهه کرامت سال جاری بسته های غذایی به ارزش ۱۵ میلیون تومان بین ۱۰۰ خانوار این روستا توزیع می شود.

«روح الله بشیری زاده» صبح امروز(۲ تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: برنامه های ایام دهه کرامت در این کانون فرهنگی و هنری با همکاری خیرین، نیکوکاران، اهالی و اعضای کانون تدوین و برنامه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه محور فعالیت های کانون فتح در ایام دهه کرامت سال جاری فعالیت های خیرخواهانه و کمک به خانواده های بی بضاعت سطح روستا است، یادآور شد: دهه کرامت فرصتی را ایجاد کرده که پیوند عاطفی عمیقی بین اقشار مختلف مردم و به ویژه نسل جوان با سیره ائمه اطهار(ع) ایجاد شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فتح روستای گنبد پیر محمد یادآور شد: توزیع سبد غذایی در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا، توزیع بیش از یک هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان و اهالی روستا، تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت دهه کرامت و انتشار از طریق شبکه های اجتماعی و عیادت و سرکشی از بیماران و خانواده های مددجو از برنامه های این کانون در دهه کرامت است.

 

بشیری زاده یادآور شد: با هماهنگی انجام شده پرچم متبرک حرم مطهر رضوی با حضور خدام حرم مطهر در روز ۱۱ تیرماه سال جاری در محل امامزاده سید محمد عابد(ع) روستای گنبد پیر محمد جهت تبرک اهالی منطقه به اهتزاز در خواهد آمد و همچنین با حضور خدام حرم مطهر رضوی از بیماران و  نیازمندان روستا سرکشی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه پرچم متبرک حرم رضوی در هنگامه نماز مغرب و عشاء در صحن مطهر امامزاده سید محمد عابد(ع) به اهتزاز در خواهد آمد، گفت: این برنامه ها با همکاری کانون فرهنگی و هنری فتح و همچنین موسسه خیریه نسیم رحمت در روستای گنبد پیرمحمد اجرا خواهد شد.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری روستای فتح یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده همچنین با کمک خیرین و نیکوکاران استان، بسته های غذایی در بین ۱۰۰ خانوار این روستا به ارزش 15 میلیون تومان به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت توزیع خواهد شد.

 

بشیری زاده خاطرنشان کرد: مردم منطقه و استان ایلام اعتقاد و احترام ویژه ای به امامزاده سید محمد عابد(ع) دارند و هر سال در ایام دهه کرامت ویژه برنامه ها و جشن های مختلفی در صحن مطهر این امامزاده برگزار می شد که امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا، این برنامه در راستای حفظ سلامتی مردم به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار می شود.

 

گفتنی است، بارگاه امامزاده سید محمد عابد(ع) در روستای گنبد شهرستان ملکشاهی و در ۳۶ کیلومتری جاده ملکشاهی به مهران واقع شده است، این امامزاده فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) بوده و  در میان مردم این دیار به «پیر محمد» معروف است و یکی از زیارتگاه‌های مهم مردم استان ایلام محسوب می‌شود.

 

کد خبر 941341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha