جشنواره « فدای دخترم » در استان لرستان برگزار می شود

ابدالی پور گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر جشنواره سراسری« فدای دختر» در استان لرستان و در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه های متنوعی و متعددی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برگزار می شود.  

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان هر ساله با فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های را به صورت تجمعی برگزار می‌کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان به عنوان دبیر شورای مرکزی دهه کرامت با همکاری سایر دستگاه ها، برنامه های ویژه دهه کرامت را برگزار خواهد کرد.

 

ابدالی پور افزود: آذین بندی مساجد و محلات، جشنواره فدای دخترم،  مسابقه حدیث کرامت و کنگره شعر فاطمی از جمله برنامه های محوری بزرگداست دهه کرامت در استان لرستان و کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنوارهای با عنوان« فدای دخترم» ، ادامه داد: در قالب این جشنواره جشن های خانگی و مجازی و عمومی برای تکریم دختران در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

 

ابدالی پور افزود: جشن تکریم دختران با هدف تبیین جایگاه دختران در دین و جامعه دینی برای هویت بخشی به این جامعه مخاطبین طراحی شده است و قرار است در آینده به یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های دخترانه در جهان اسلام تبدیل شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: آذین بندی، ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقه، سخنرانی و مولودی خوانی از جمله برنامه های کانون ها در مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) است.

 

ابدالی پور با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت با هدف تقویت فرهنگ رضوی در بین مردم بویژه نسل جوان و نوجوان استان برگزار می شود، اظهار کرد:  ایجاد نشاط و شادی به سبک و سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه و ترویج فرهنگ رضوی از دیگر اهداف و رویکردهای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) است.

 

دهه کرامت امسال از سوم تیر ۹۹ همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۳ تیر همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد

کد خبر 941351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha