۷۷ درصد پرونده های طلاق در گیلان توافقی است

آقایی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۸۱۸ فقره پرونده طلاق وارد دادگستری گیلان شد گفت: ۷۷ درصد پرونده های طلاق در گیلان توافقی است.

«احمد آقایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به سیر صعودی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در میان آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، قاچاق و طلاق همه‌گیر شده و دنیا را گرفتار معضلات بسیار کرده است اما کشور ما به‌لحاظ پایبندی به آموزه‌های دینی شرایط بهتری را دارد.

 

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه معضل طلاق در کشورمان بیشترین روند افزایشی را دارد که متاسفانه منجر به بروز مشکلاتی در خانواده می شود افزود: در سال گذشته هفت هزار و ۸۱۸ فقره پرونده طلاق وارد دادگستری گیلان شد که از این تعداد پنج هزار و ۹۸۴ فقره طلاق توافقی و هزار و ۸۳۴ فقره طلاق غیرتوافقی است.

 

وی با بیان اینکه پرونده طلاق‌های غیرتوافقی با مداخله خانواده ها ۱۰ درصد کاهش را شاهد بود تصریح کرد: ۷۷ درصد پروندهای طلاق ‌توافقی است که عواملی چون اعتیاد، بیکاری، اختلافات جنسی، دخالت والدین، تعارض فرهنگی، خیانت، هیجانات زودرس در عدم شناخت و ازدواج‌های خیابانی منشا این طلاق‌ها را تشکیل می‌دهند.

 

آقایی از دیگر دلایل سیر صعودی طلاق در گیلان را مراجعه استان‌های همجوار به این استان جهت ثبت طلاق به دلیل ملاحظات خانوادگی و حفظ آبرو دانست و گفت: مستمری بگیری، ممانعت از سربازی رفتن فرزند ذکور و اطاله دادرسی از دیگر عوامل دخیل در طلاق‌های توافقی هستند.

کد خبر 941393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha