۸۵ درصد چاه‌های خراسان جنوبی مجهز به کنتور هوشمند شدند

پورجعفر با بیان اینکه ۸۵ درصد چاه‌های خراسان جنوبی مجهز به کنتور هوشمند شده است، گفت: مابقی چاه‌های استان تا پایان امسال به کنتور هوشمند مجهز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید سعید پورجعفر» پیش از ظهر امروز (۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات رودخانه ها رشد داشته است و سه برابر سال گذشته اعتبار تاکنون ابلاغ شده است.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته حدود ۲۰۵ کیلومتر در بحث حریم بستر رودخانه مطالعات انجام شده که برنامه امسال با رشد هفت برابری حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

 

وی با بیان اینکه در بحث لوله‌گذاری ۲۱۰ کیلومتر برنامه عملیاتی برای امسال پیش بینی شده که تاکنون ۶۰کیلومتر انجام شده است، افزود: در بحث کاداستر ۲۷۰ کیلومتر تاکنون انجام شده که تا پایان دولت دوازدهم حدود ۷۰۰ کیلومتر کاداستر انجام خواهد شد.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با انتقاد از تصرفات حریم بستر رودخانه‌ها تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به خرید و فروش زمین‌های در اطراف رودخانه‌ها هستیم در حالی که باید قبل از آن استعلام صورت گیرد.

 

پورجعفر ادامه داد: حدود ۸۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده است و مابقی چاه‌های کشاورزی و حتی چاه‌های صنعتی استان نیز تا پایان امسال به کنتور هوشمند مجهز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته یک هزار حلقه چاه غیر مجاز پر شده است، گفت: سال گذشته در برنامه عملیاتی، انسداد ۴۰ چاه غیر مجاز ابلاغ شده بود که با شناسایی ۷۰ چاه غیر مجاز در سطح استان مسدود شد.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: امسال نیز انسداد ۵۰ چاه غیر مجاز در برنامه عملیاتی پیش بینی شده است که تاکنون ۱۳ حلقه چاه پر شده است.

 

پورجعفر در پایان عنوان کرد: ۱۵۸ حلقه چاه غیر مجاز دیگر در سطح استان نیز در مرحله تعیین تکلیف است که به محض مشخص شدن وضعیت نسبت به انسداد آن اقدام می شود.

کد خبر 941418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha