مردم و علمای قم شکر نعمت حضور در  جوار حرم  حضرت معصومه(س) را ادا کنند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که باید مردم و علمای قم شکر نعمت حضور در جوار حرم حضرت معصومه(س) را ادا کنند، تأکید کرد که حوزه علمیه قم باید پایگاه قدرت مند نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» عصر امروز(دوشنبه 2 تیر) در مراسم تعویض پرچم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که حضور در کنار مضجع نورانی حضرت معصومه(س) نعمتی بزرگ است، اظهار داشت: این که ما امروز ساکن حرم اهل بیت(ع) و آشیانه آل محمد هستیم از فضل و بزرگی خدا است.

 

استاد حوزه علمیه قم علمیه قم افزود: امام صادق(ع) فرمودند: قم حرم اهل بیت(ع) است، در قم حرمی است که زیارتش زیارت امام رضا(ع)  است و به قول امام جواد(ع) زیارتش مجوز ورود به بهشت است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: آیا از این سرمایه بی نظیری که خدا ما در اختیار مملکت ایران و شهر قم قرار داده است، درست استفاده کرده ایم؟ این شهر و این حرم پایگاه نشر معارف اهل بیت(ع) در سراسر عالم است؛ وقتی در زمان حضرت آیت الله بروجردی زمین مسجداعظم را کسی وقف کرد تا استفاده شود، ایشان علما را جمع کردند و اصرار داشتند که امام راحل نیز حضور داشته باشند ولی به هر دلیلی امام در آن جلسه نبودند که در نهایت علما مشورت دادند و در آخر مصوب شد که در این جا مسجد ساخته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که امام راحل آخر آن جلسه به مجلس رسید، گفت: حضرت امام(ره) که ما افتخار داریم ایشان بنیان گذار نظام مقدس اسلامی هستند، پیشنهاد من این است که در کنار حرم حضرت معصومه(س) حوزه علمیه قم یک پایگاه خبری برای جهان درست کند تا معارف قرآن و عترت نشر پیدا کند.

 

وی بیان داشت: شکر نعمت حضرت معصومه(س) فقط به این نیست که صرفا در قم درس خوانده شود بلکه شکر نعمت ایشان این است که این جا هم پایگاه تفقه و هم پایگاه تبلیغ باشد، چون این جا به بیان امام صادق(ع) پایگاه معارف، زیارت، شفاعت و پناهگاه است.

 

رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همه مردم باید الگوی شهرها و کشورهای دیگر باشند چون این جا حرم اهل بیت(ع) است و در این جا بانویی مدفون است که پدرش در شأن او فرموده است: «فداها ابوها» دقیقا همان تعبیری که پیامبر گرامی اسلام(ص) در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) فرموده بودند.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه قم باید امروز پاسخگوی سؤالات نیازهای جوامع اسلامی و همه نیازهای بشریت باشد، گفت: وقتی خداوند این منبع معرفت و کرامت و شفاعت را در اختیار ما قرار دارد، نیازمند به شکرانه است و باید بدانیم وقتی که بزرگان می‌گویند: امام زمان(عج) برای حاجت های خودشان عمه خود را در خانه خدا واسطه قرار می دهند، باید شکر این نعمت را به جا بیاوریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: آیا مردم و علما و مسؤولان و بازاری های قم مسؤولیت خود را به خوبی انجام می دهند یا خیر؟ این شهر باید الگوی همه شهرها باشد پس چرا امروز کشف حجاب در قم دیده می‌شود؟ چرا به فکر امر به معروف نیستیم؟ ما نمی خواهیم با کسی دعوا کنیم ولی باید تذکر صحیح بدهیم و امیدواریم خداوند توفیق قدردانی این نعمت الهی را به ما عنایت کند.

کد خبر 941471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha