انتصاب استانداران غیربومی آسیب هایی را ایجاد می کند

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: غیربومی بودن استانداران به عنوان فرماندهان اصلی استان ها، مشکلاتی را ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مصطفی طاهری» در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش وزیر کشور از وضعیت داخلی کشور، گفت: ما در تغییرات دولت ها بیشترین تغییر و غیرکارشناسی ترین تغییرات را در مجموعه وزارت کشور داریم. یعنی مجموعه استانداران، معاونین اغلب غیرتخصصی است. در مجموعه وزارت کشور متاسفانه به شدت انتصابات غیرتخصصی است و این غیرتخصصی بودن باعث شده است که آسیب های بسیاری ایجاد شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس مطرح کرد: استانداران مدیران ارشد هر استانی هستند و فرمانده اصلی این استان ها هستند که عموماً غیربومی بوده و این غیربومی بودن استانداران، آسیب هایی را ایجاد می کند.

طاهری با اشاره به مشکلات اختصاص اعتبارات گفت: عدم توسعه یکنواخت در استان ها مشکلاتی را ایجاد می کند. مقام معظم رهبری هم در این موضوع از مجلس خواسته بودند که عدالت اقتصادی را رعایت کنند. در مورد استان ها این موضوع به شدت صادق است، یعنی اعتبارات با تمام کمیت ها به طور یکنواخت در استان ها تقسیم نشده است. در برخی از مناطق پیشرفت های خوبی داشته اند اما قسمت ها زیادی محروم مانده اند، یعنی عدالت در استان ها به درستی توزیع نشده است.

وی با اشاره به موضوع قاچاق مطرح کرد: موضوع بعدی موضوع مرزها است. قاچاق به شدت در مورد کالاهایی که به آنها یارانه تعلق می گیرد، ایجاد می شود. به طور مثال می توان به دارو اشاره کرد. ظرفیت تولید دارو وقتی 30 درصد اضافه شده است، ولی مصرف آن افزایش پیدا نکرده است، باید دید که این مازاد به کجا می رود و اقلام دیگری که به آنها یارانه داده می شود، به شدت نیاز به بازنگری دارد.  

نماینده مردم زنجان با تاکید بر موضوع شعارهای سال تصریح کرد: به طور مثال امسال سال جهش تولید بوده عموما کاری که وزارت کشور اعلام می کند برای جمع کردن پروژه های استانی، فعال سازی پروژه های عمرانی با شعار سال همراه نیست. اگر شعار سال ، جهش تولید باشد، فقط در کلام آن را همراهی می کنیم و فقط گزارش می دهیم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که در مورد بنزین همکاران مطرح کردند، مجلس دیگر اجازه نخواهد داد که در مورد کالاهای استراتژیک و اساسی افزایش قیمتی داشته باشیم و افزایش قیمت بدون اجازه مجلس ایجاد نمی شود، چرا که زمزمه هایی در مورد قیمت گازوئیل هم وجود دارد. حتما باید مجلس در جریان امور قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: موضوع دیگر موضوع اهمیت شغلی دهیاران است. دهیاران بسیار در این زمینه آسیب پذیر هستند و از ما مطالبه دارند./

کد خبر 941693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha