برگزاری سیزدهمین دوره از جشن‌های «زیرسایه خورشید» در فارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

عسكرنژاد گفت: امسال در سیزدهمین دوره از برگزاری جشن‌های «زیرسایه خورشید» در فارس، برنامه های دهه کرامت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

«قاسم عسكرنژاد» با اشاره به عدم برگزاری برنامه استقبال از خدام امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: این برنامه به دلیل شیوع کرونا همچون سال های قبل در دهه کرامت امسال برگزار نخواهد شد.

دبیر جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» استان فارس افزود: برنامه های دهه کرامت در فارس امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و عمدتا حضوری نخواهد بود.

وی اضافه کرد: دهه کرامت با میلاد با سعادت امام رضا (ع) به اتمام می رسد و جشن های این میلاد با سعادت یکی از برنامه های جشن های «زیر سایه خورشید» در سراسر کشور است.

عسکرنژاد عنوان کرد: جشن های ولادت امام رضا (ع) از طریق آستان قدس رضوی و موسسه «جوانان آستان قدس» به‌ صورت همزمان در سراسر كشور برپا می شود و كانون «رهپویان وصال» مجری برگزاری این جشن‌ها در استان فارس است.

وی با اشاره به برنامه های این جشن ها گفت: اعزام كاروان‌های خادمان حرم مطهر امام رضا (ع)، مداحی، برنامه استقبال از خدام امام رضا (ع)  و غیره از برنامه هایی است که در سال های گذشته به این مناسبت در استان فارس برگزار شده است.

دبیر جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» استان فارس ادامه داد: در دهه کرامت سال قبل، حدود 500 برنامه در جشن های این دهه در مناطق مختلف استان برگزار شد اما با در نظر گرفتن شیوع کرونا، امسال تنها در 18 شهرستان فارس، حدود 200 برنامه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: حضور خادمان حرم رضوی در مناطق محروم بقاع متبرکه استان، جشن‌های ویژه دختران، خطبه‌های عقد جوانان، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای سلامت، غبارروبی گلزارهای شهدا، آزادسازی زندانیان توسط ستاد دیه استان و غیره از برنامه های دهه کرامت در استان است.

عسكرنژاد از ورود 2 کاروان خادمان حرم رضوی به فارس خبر داد و بیان کرد: با کاهش شمار کاروان های ورودی در مقایسه با سال قبل که چهار کاروان بود امسال 2 کاروان از سوم تا چهاردهم تیر در شهرستان های فارس در دهه کرامت حضور خواهند یافت.

گفتنی است، امسال سیزدهمین دوره از جشن‌های «زیرسایه خورشید» در فارس برگزار می شود و برنامه ها با حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع کرونا با تغییراتی اجرا می شود.

کد خبر 941763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha