۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه های آب و فاضلاب خراسان جنوبی هزینه می شود

امامی گفت: در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه های آب و فاضلاب خراسان جنوبی هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» صبح امروز (۳ تیر) در دیدار مدیران ارشد ادارات تابعه وزارت نیرو در خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: یکی از اثرات یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستایی کاهش میلیارد هزینه های شرکت و از طرفی کاهش تنش آبی در روستاهای حاشیه شهر خواهد بود تا خدمت پایداری به این مناطق ارائه دهیم.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در پیک تابستانه مصرف آب بسیار افزایش می یابد، افزود: پنج مجتمع بزرگ آبرسانی استان که دچار قطعی آب می شدند به حالت پایداری برسانیم و حجم آب تانکری آنان را کاهش دادیم.

 

امامی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در پیک تابستانه باید آبرسانی سیار شوند، ادامه داد: امیدواریم با آمادگی کامل ناوگان تانکری در تابستان بتوانیم حداقل خدمت مستمر را برای این روستاها ارائه کنیم.

 

وی بیان کرد: امسال با اعتبارات خوبی که اختصاص یافته است برای توسعه و پایداری شبکه های روستایی تلاش می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان جنوبی با اشاره به تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سه ماهه اخیر، عنوان کرد: پیش بینی می شود طی هشت ماهه آینده بحث آبرسانی ۶۴ روستا از مجموع ۱۴۷ روستای باقی مانده بالای ۲۰ خانوار استان تکمیل شود.

 

امامی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶  امیدواریم بتوانیم در افق ۲ ساله تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به آب شرب سالم و پایدار متصل کنیم.

 

وی با بیان اینکه کلیه مناطق خاکی شمال شهر بیرجند طی پنج ماه آینده از شبکه فاضلاب بهره مند و آسفالت خواهند شد، گفت: برای دفع فاضلاب مجتمع یک هزار واحدی قاین تلاش می‌شود مشکل این منطقه تا پایان تیرماه برطرف شود.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان جنوبی تاکید کرد: در سال جاری پیش بینی می شود بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در استان به بهره برداری برسانیم.

کد خبر 941772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha