الکترونیکی کردن فرایندهای کارشناسی در دستور کارپزشکی قانونی

رضایی زواره با اشاره به سند تحول قوه قضاییه که یکی از مسائل آن بحث الکترونیکی کردن و کاهش حضور مردم در مراجع قضایی است، گفت: الکترونیکی کردن فرایندهای کارشناسی در دستور کار جدی پزشکی قانونی نیز قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ابوالفضل رضایی زواره» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 3تیر) در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در اداره کل پزشکی قانونی استان قم برگزار شد، با بیان این که ارائه گزارش هرنهادی به منظور روشن کردن افکار عمومی امری لازم و ضروری محسوب می‌شود، گفت: به همین مناسبت هر ساله قوه قضاییه در اول تا هفتم تیر ماه در سالگرد شهادت شهید بهشتی به ارائه گزارش نهادهای زیر مجموعه خود می‌ پردازد.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قم گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که از قوه قضاییه، تحول را خواسته اند این قوه مهمترین برنامه خود را سند تحول قوه قضاییه قرار داده است.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این برنامه تحول در همه دستگاه های قوه از جمله پزشکی قانونی وجود دارد و این کار شروع شده و مهمترین برنامه ای که ما داریم بحث الکترونیکی کردن فرایندها است که در آن راستا در شروع کار ما دو کار مهم را انجام دادیم.

 

رضایی زواره یادآور شد: نخست این که سیستم ویدئوکنفراس کمیسیون های تخصصی راه اندازی و با این کار از خیلی از ترددهای بین شهری به ویژه در ایام کرونا جلوگیری می‌ شود و در وقت و هزینه مردم نیز صرفه جویی شود و کار مهم دیگری که انجام شده این است که ما با تمامی شعبات دادگستری و کلانتری ها ارتباط الکترونیکی پیدا کرده ایم و مکاتبات مان از این طریق انجام می‌ شود.

 

وی با تأکید بر این که قبل از این مردم خودشان باید نتیجه کارشناسی را تحویل می‌ گرفتند، گفت: امروز کار کارشناسی از طریق سامانه های مربوطه به شعبات ارسال می‌ شود که این کار جدای از این که موجب تسریع در کار می‌ شود در وقت و هزینه و همچنین جلوگیری از جعل نیز کمک می‌ کند.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مهمترین وظیفه پزشکی قانونی کار کارشناسی دقیق در پرونده های قضایی است و حدود یک سوم پرونده های قضایی برای حل ابهامات خود به این مرکز ارجاع داده می‌ شود.

کد خبر 941784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha