دستگاه های مجری اوقات فراغت باید متناسب با نیاز جامعه هدفگذاری کنند

حجت الاسلام دانشی گفت: دستگاه های مجری اوقات فراغت باید متناسب با نیاز جامعه هدفگذاری و برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عباس دانشی» امروز (۳ تیر) در دوازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان مرکزی گفت: با عنایت به ضرورت ثبت، بازخوانی و روایت هنرمندانه تلاش‌ها، فداکاریها و ایثارگری‌های ملت و مسئولان در ابعاد مختلف مقابله با ویروس منحوس کرونا و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این مهم معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونا با طراحی و برگزاری جشنواره ای به عنوان « جان من ایران من » تلاش دارد تا ناگفته ها و جزئیات افتخار آفرینی ملت بزرگ ایران در این اتفاق بزرگ و جهاد عظیم مردمی که یادآور رشادت های این ملت در 8 سال دفاع مقدس است را ثبت و ضبط کند.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان  جهت ارسال تولیدات و عملکرد خود در این زمینه به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان مکاتبه کرد.

 


وی گفت: 21 دستگاه اجرایی استان تولیدات و گزارش عملکرد خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان ارسال کردند.

 


دبیر شورای اطلاع رسانی استان مرکزی ضمن تشکر از دستگاه هایی که تولیدات خود را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان ارسال کرده اند ادامه داد: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان نیز پس ازجمع بندی، تولیدات و گزارش عملکرد دستگاه ها دستگاههای مختلف را به دبیرخانه کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونا که در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است ارسال کرده است.

 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه به موضوع اوقات فراغت اشاره و اظهار کرد: اوقات فراغت در شرایط عادی و معمولی ویژگی‌ها و مشکلات منحصر و خاص خودش را در اجرا دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا این ویژگی ها و مشکلات بیشتر هم شده است.

 


وی افزود: وظیفه ما تدوین یک چهارچوب مشخص برای اطلاع رسانی برنامه های اوقات فراغت است که باید متناسب با شرایط موجودجامعه به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 


دانشی با اشاره به اینکه وظیفه شورای اطلاع رسانی استان در اوقات فراغت ارائه یک راهکار مشخص برای آگاهی جامعه در این زمینه است توضیح داد: حفظ سلامت مردم باید مهمترین اولویت همه دستگاه های مجری اوقات فراغت باشد و بهترین شیوه در ایام شیوع کرونا اجرای برنامه‌های اوقات فراغت از بستر مجازی و بدون حضور فیزیکی است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

 


رییس شورای اطلاع رسانی استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز است که امسال هم  برای اطلاع رسانی و هم  ارایه برنامه‌های اوقات از فضازی مجازی استفاده شود.

 


وی با اشاره به اینکه جامعه هدف در اوقات فراغت دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان هستند بیان کرد: دستگاه های مجری اوقات فراغت باید متناسب با نیاز جامعه هدفگذاری و برنامه ریزی کنند.

 

این مقام مسئول با ببان اینکه باید در اجرای برنامه های اوقات فراغت نسبت به سالهای قبل باید تغییرات لحاظ شود اظهار کرد: برگزاری فعالیت‌های اوقات فراغت به‌ صورت مجازی برای مخاطبین در رشته‌هایی که امکان برگزاری آن‌ها به‌صورت غیرحضوری وجود دارد باید مورد توجه دستگاه های مجری باشد.

 

 

کد خبر 941846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha