«دهه کرامت» تجلی سیره فاطمی و رضوی

شبکه رادیویی گفت و گو برای بزرگداشت دهه کرامت و مفاهیم بلند انسانی ویژه برنامه هایی را تقدیم مخاطبان خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو گفت و گو، دهه اول ماه ذی‌العقده، دهه کرامت است که آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد، این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

از سویی دیگر یادآور رافت، مهربانی، دعا و قرآن در آستان امام رضا (ع) و خواهرش حضرت فاطمه معصومه (س) است و همچنین مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نمود و غربت، بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرد، لذا این دهه تداعی کننده عزم، قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.

پرداختن به زوایای پیدا و پنهان زندگی با عظمت آن دو بزرگوار از آن جهت حائز اهمیت است که بشر امروز در باتلاق پستی و فرومایگی اسیر شده و به دور از شرافت و کرامت انسانی در ذلت دست و پا می‌زند، در این شرایط، نیاز به ارائه‌ی الگوهای عملیِ انسان‌های کامل و متعالی به شدت احساس می‌شود. گرامیداشت دهه کرامت نیز از این لحاظ اهمیت دارد که نویددهنده‌ی ادامه حیات اسلام در چارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش‌های انسانی در سایه‌ی آموزه‌های دینی است.

در این راستا شبکه رادیویی گفت و گو برای بزرگداشت این دهه خجسته و گرامیداشت مفاهیم انسانی متجلی در هفته کرامت با ویژه برنامه «بدون انقضا» مهمان مخاطبان فهیم این شبکه خواهد بود.

محورهای مورد بحث در این برنامه بررسی سبک زندگی حضرت معصومه(س) و ارتباط و نقش حضرت امام رضا(ع) در سبک زندگی حضرت معصومه(س) است و همچنین موضوعات ایستادگی در برابر سیطره شیطان، فضای راستگویی، امانتداری، دوری از ستیزه جویی، دیدوبازدید، نسبت انس با امام و انس با مردم، آفت آزردن و معیوب کردن شخصیت، آثار خشم گیری مردم با یکدیگر و توبه از خطاهای اجتماعی در این برنامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. ولادت امام رضا(ع) و حضور ایشان در ایران و فضائل آن حضرت، توجه به زیارت این امام همام و برکات زیارت ایشان نیز از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه به آنها پرداخته شده است.

شنوندگان فرهیخته رادیو گفت و گو از سوم تا سیزدهم تیر هر روز ساعت ۱۰:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۳/۵ مگاهرتز می توانند شنونده ویژه برنامه دهه کرامت باشند و همچنین شماره تماس ۲۷۸۶۱۰۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ پل ارتباطی مخاطبان رادیو گفت و گو با این برنامه و دیگر برنامه های این شبکه رادیویی است.

کد خبر 941850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha