برگزاری ۱۱ نشست علمی تخصصی در موضوع سیره امام رضا(ع)

رئیس دفتر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم از برگزاری ۱۱ نشست علمی تخصصی در موضوع سیره امام رضا(ع) در دهه کرامت امسال در قالب «چهارمین جشنواره سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام  «علی راد» در نشست رسانه ای چهارمین جشنواره علمی فرهنگی «سیره امام رضا؛علیه السلام  آموزه ها و کارکردها» که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 3تیر) در نمایندگی قم بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این همایش قرار است با گستره ملی برگزار شده و بخش های مختلفی نیز داشته باشد.

 

رئیس دفتر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این جشنواره قرار است که در پنج بخش مجزا برگزار شود که بخش نخست آن «دهه کرامت در نگاه مراجع عظام تقلید» است و بخش دوم نیز با عنوان «حدیث کرامت» همراه با سلسله نشست های علمی در فضای مجازی به صورت وبینار خواهد بود.

 

وی یادآور شد: برنامه های وبینارها 11 گانه ما از امروز سه شنبه سوم تیرماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه 13 تیرماه ادامه دارد؛ از جمله نشست های این جشنواره می‌توان به فرهنگ نیایش در میراث امام رضا(ع)، حیات سیاسی امام رضا(ع) در نگاه علامه سید جعفر مرتضی، کارآمدی سیره امام رضا(ع) در فقه شیعه، احادیث امام رضا(ع) در کتاب کافی شریف و نقش تأملات منبع شناسانه در کارآمدی مطالعات رضوی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام راد با تأکید بر این که اساتید برجسته ای در این نشست های حضور پیدا خواهند کرد، گفت: از جمله این اساتید حجج اسلام والمسلمین مهدوی راد، علی خیاط، مهدی مردانی، محمود ملکی، دکتر توحیدی نیا و دکتر حسن طارمی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نشست های یاد شده هر شب ساعت 21:30 به صورت زنده از فضای مجازی برگزار می‌شود، ابراز داشت: جایگاه امام رضا(ع) در شعر شاعران شیعه آذربایجان، ابعاد شخصیت، حیات و آثار امام رضا(ع) در مداخل دانشنامه جهان اسلام، تمدن شیعی و میراث امام رضا(ع)، تفسیر امام رضا(ع) در آینه پژوهش و امام رضا(ع) در پژوهش های خاورشناسان از دیگر نشست های این جشنواره خواهد بود.

 

رئیس دفتر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم عنوان کرد: بخش سوم این جشنواره برگزاری همایش «جایگاه امام رضا(ع) در مذاهب اسلامی» با حضور اساتید بین المللی از جمله فضیل عیاض از سودان، عبدالله دقاق از بحرین، احمد رضوی از شبه قاره، آسیه آدم علیو از نیجیریه و خانم رکسانا الیزابت از اسپانیا خواهد بود که این همایش به صورت حضوری از ساعت 9:30 تا 12 روز پنجشنبه 12 تیرماه در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت جامعه المصطفی واقع در کوچه 41 خیابان 19 دی برگزار می‌شود.

 

وی مصاحبه تخصصی با صاحب نظران حوزه علوم، فرهنگ و سیره رضوی را از دیگر بخش های جشنواره یاد شده دانست و خاطرنشان ساخت: در بخش پنجم و نهایی این جشنواره استادان حوزه و دانشگاه به تبیین سیره امام رضا(ع) از صدای فضیلت و فطرت یعنی رادیو معارف خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام راد با اشاره به حامیان جشنواره یاد شده افزود: در برگزاری این جشنواره مراکز از جمله جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه معارف اسلامی، جهاد دانشگاهی، رادیور معارف و چند مرکز علمی و پژوهشی دیگر با بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در قم همکاری داشته اند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: نشست های یاد شده به صورت زنده از دو سایت بنیاد پژوهش های آستان قدس و همچنین آپارات پخش می‌شود که علاقه مندان برای شرکت مجازی در این نشست ها می‌توانند به لینک های http://webinnar.razavi.ir/qom/  و http://www.aparat.com/jahad.qom/live  مراجعه کنند.

کد خبر 941862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha