حفظ کرامت انسانی لازمه رسیدن به کمال است

حجت الاسلام موسوی، با تأکید بر اینکه حفظ کرامت انسانی زمینه ساز رسیدن به کمال است، گفت: اخلاق، اعمال و رفتار انسان در کرامت خلاصه می شود.

حجت الاسلام «سیدسجاد موسوی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت برای مأنوس شدن با سیره و روش معصومین(ع) به ویژه در تربیت فرزندان است.

امام جمعه الشتر کرامت انسانی را مهم ترین عامل برای پیشرفت هر فردی دانست و افزود: انسان باید در اعمال و رفتار خود همواره تفکر و تدبر داشته باشد و برای حرکت به سمت تعالی از سیره و سنت ائمه معصومین(ع) الگو بگیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه بایدها و نبایدهای اخلاقی و رفتاری را باید در واژه ای به نام کرامت خلاصه نماییم، اظهار داشت: انسان اگر خطا و یا گناهی مرتکب شود، کرامت انسانی او از بین می رود.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تهمت زدن، غیبت کردن، دروغ، گرایش به سمت بی حجابی و بدحجابی و دیگر اعمال ناپسند که سبب تحقیر شدن هر فردی می شوند، به کرامت انسانی ضربه می زد، باید با گرایش به سمت ارزش ها و تقویت معنویت همواره ز کرامت انسانی پاسداری شود.

 

وی ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه را در گرو تبیین و ترویج ارزش ها، تربیت دینی نسل امروز، انس بیشتر با تعالیم دینی و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) عنوان کرد و گفت: نهادینه سازی ارزش ها و حفظ کرامت هر فرد در جامعه لازمه رسیدن به کمال است.

 

امام جمعه الشتر بیان کرد: در سایه نهادینه سازی، تبیین و ترویج سیره و سنت ائمه معصومین(ع) باید جامعه را به سمت کرامت سوق دهیم و این تفکر را در جامعه نهادینه سازیم، در جامعه ای که کرامت به عنوان یک اصل و ارزش همواره مورد تأکید و توجه است، آسیب ها و هجمه های فرهنگی اجتماعی جایگاهی نخواهد داشت.

کد خبر 941860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha