اجرای طرح «۳۰ شب ۳۰ مسجد» برای پیشگیری از اعتیاد در ۴۵۰ مسجد مازندران

گوهر دهی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به جامعه برای کاهش آسیب‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، گفت:برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلف آموزشی ویژه مدیران با موضوع پیشگیری از اعتیاد، طرح «۳۰ شب ۳۰ مسجد» در ۴۵۰ مسجد استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فرزاد گوهردهی» امروز(3تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: مراکز درمان دارویی و سرپایی اعتیاد یا mmt توسط اشخاص حقیقی شامل، کادر درمان و پزشکان راه‌اندازی می‌شوند تا رفتارهای پرخطر توسط معتادان را دور کنند و درمان نگه‌دارنده با متادون صورت بگیرد و به‌تدریج از شر متادون هم خلاص شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان مازندران بیان کرد: مراکز اجتماع درمان‌مدار یا TC باهدف ادامه درمان با حضور در حوزه اجتماعی بر طبق برنامه مدون با رویکرد ایجاد تغییرات کلی در فرد معتاد انجام می‌شود که دو مرکز در ساری و جویبار داریم به 27 نفر خدمات ارائه می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در بخش باز توان‌خواهی مراکز اسکان موقت برای کاهش آسیب و اینکه معتادان شب‌ها بیرون نباشند در نظر گرفته می‌شود، افزود: دو مرکز اسکان موقت در ساری به 778 بیمار خدمات می‌گیرند.

 

گوهردهی اظهار کرد: سال گذشته، 62 مرکز درمان اعتیاد سرپایی داشتیم یک مرکز آن دولتی بود که 167 نفر در این مرکز و 7 هزار و 853 نفر در مراکز غیردولتی از خدمات ما بهره‌مند شدند.

 

 وی با اشاره به اینکه در حوزه مراکز میان‌مدت کمپ در 62 مرکز به 14 هزار و 780 نفر خدمات می‌دهیم،گفت: در مراکز باز توان‌خواهی هم 678 نفر را پذیرا بودیم.

 

گوهردهی به فعالیت 9 تیم سیار در حوزه باز توان‌خواهی اشاره کرد و افزود: این تیم‌های سیار به هزار و 504 نفر خدمات ارائه کردند.

 

وی بابیان اینکه 27نفر از مرکز اجتماعی درمان‌مدار خدمت دریافت کردند، یادآور شد: درمجموع در 141 مرکز خدمات مرتبط با پیشگیری و درمان به 27 هزار و 303 نفر از جامعه هدف خدمت ارائه شد.

 

گوهردهی ضمن تشریح اقدامات بهزیستی استان در بحث اشتغال بهبودیافتگان گفت: از مجموع 56 میلیارد تومان اشتغال‌زایی، 12 میلیارد تومان از تسهیلات به بهبودیافتگان تعلق پیدا کرد.

 

وی بابیان اینکه در سال گذشته برای کاهش رفتارهای پرخطر و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، هزار و 504 نفر از خدمات بهره‌مند شدند‌، اظهار کرد:

 

 برای جلوگیری از انتقال ایدز سال گذشته 861 نفر از خدمات حوزه موبایل سنتر که با کمک عوامل بهزیستی راه‌اندازی شد، بهره‌مند شدند.

 

گوهردهی به شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در این ایام از 62 مرکز ترک اعتیاد حدود 40 مرکز فعال بودند و خدمات را با رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه کار انجام می‌دادند زحمات فراوانی کشیده شد.

 

وی بیان کرد: از هفته گذشته مجوزهای لازم برای پذیرش مجدد به کسانی که نیازمند ارائه خدمات هستند، صادر شد تا در ایام کرونایی با کمک تیم‌های نظارتی پذیرش هر14روز یک‌بار انجام شود.

 

گوهردهی از راه‌اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در مازندران خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم مجوز راه‌اندازی این مرکز را برای مازندران کسب کنیم تا خدمات ویژه‌ای را به معتادان ارائه دهیم، تا مهارت‌های لازم را بعد از طی کردن دوره دوماهه تحت نظر مددکار درمان کسب کرده و به‌عنوان یک نیروی فعال به جامعه برگردند.

 

وی به اهمیت آگاهی بخشی به مردم برای کاهش آسیب‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود:برای آگاهی‌ دادن به مردم برنامه‌های مختلف آموزشی ویژه مدیران با موضوع پیشگیری از اعتیاد در طرح «30 شب 30 مسجد» در ۴۵۰ مسجد استان برگزار شد.

 

گوهردهی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد از مراجعین ما زنان هستند، افزود: سه مرکز از 62 مرکز در استان مازندران به بخش بانوان تخصیص داده شد‌.

 

 

 

کد خبر 941905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha