طرح جامع گمرک زمینی آستارا ۳۵ درصد پیشرفت دارد

یوسفی نژاد با بیان اینکه طرح جامع گمرک زمینی آستارا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پیشرفت با توجه به حجم ترافیک ورود کامیون و ترانزیت کالا پیشرفت قابل توجهی نیست و باید عملیات تسریع یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «ابوالقاسم یوسفی نژاد» عصر امروز(سه شنبه، ۳ تیر) در جریان سفر یکروزه خود به آستارا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: گمرکات گیلان در سه حوزه مرز زمینی، دریایی و ریلی فعالیت می کنند.

 

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه فعالیت دراین سه گمرک به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود افزود: گمرک آستارا یکی از گمرکات مهم و فعال کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام اوج شیوع کرونا ویروس گمرک شهرستان آستارا به صورت مستمر فعالیت می کرد، تصریح کرد: در گمرک ریلی آستارا هنوز فضای کافی برای تخلیه و بارگیری در بارانداز وجود ندارد و این مسئله باید برطرف شود چرا که درخواست تجار برای صادرات از این گمرک بیشتر است.

 

یوسفی نژاد با بیان اینکه محدودیت فضا در بارانداز ریلی آستارا هزینه مضاعف برای تجار را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل نبود فضا، کالاها پس از تخلیه شدن در گمرک ریلی در منطقه ویژه اقتصادی یا گمرک زمینی بارگیری و تخلیه می شوند و این مشکلات زیادی را برای تجار به دنبال دارد.

 

ناظر گمرکات گیلان به پروژه جامع گمرک زمینی شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح جامع گمرک زمینی آستارا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهارکرد: این پیشرفت با توجه به حجم ترافیک ورود کامیون و ترانزیت کالا پیشرفت قابل توجهی نیست و باید عملیات تسریع یابد.

 

یوسفی نژاد از افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا از مرز آستارا در سه ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: با استفاده از توان و ظرفیت کشورهای همسایه و کشورهای اوراسیا و CIS می توان این آمار را افزایش داد.

 

ناظر گمرکات گیلان اظهارکرد: طرف آذری با نگاه اقتصادی به تعهدات خود در این بارانداز ریلی عمل کرده تا بتوان این پروژه را در کمترین زمان به بهره‌ برداری رساند.

 

یوسفی نژاد گفت: عملیات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا در حال حاضر بدون هیچ مانعی در حال انجام است و کد گمرکی آن نیز تا ماه آینده با حضور مسئولان گمرک کشور در این منطقه انجام می شود.

 

گفتنی است، ناظر گمرکات گیلان در جریان سفر یکروزه خود به بندر آستارا به همراه فرماندار و تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی از  پروژه محوطه سازی مسیر ترانزیت گمرک آستارا و بارانداز ریلی این شهرستان بازدید کرد.

کد خبر 941912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha