مدیر در نظام اسلامی باید نخست بر خویشتن مدیریت داشته باشد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اولین مدیریت یک مدیر، مدیریت بر خویشتن است و نکته دیگر مدیریت بر خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی سه شنبه (3 تیر) در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان نواحی حضرت رسول(ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) کرمان ضمن تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و هفته قوه قضاییه، گفت: در رابطه با هفته قوه قضاییه و جنایتی که آمریکای جنایتکار در طول 100 ساله کشور عزیز ما و خاصه 41 ساله نسبت به انقلاب اسلامی انجام داد، نمی توانیم بگذریم.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: هر جنایتی که در طول این 41 سال نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به انقلاب اسلامی در هر عرصه ای انجام شد، از جنگ کردستان ما تا جنگ های طایفه ای و قومی در اول انقلاب، حرکت های مرموزانه منافقین و گروه های ضد انقلاب در مقابل ملت ایران، تحمیل جنگ تحمیلی نابرابر 8 ساله و بعد از آن در عرصه های اقتصادی، نظامی و فناوری به دنبال بی ثبات سازی ایران، در هر کجا نگاه می کنیم پای اصلی آن جنایت ها را آمریکا می بینیم که مروج، هماهنگ کننده و اجماع کننده آن جنایت در مقابل ملت بزرگ ایران و در مقابل انقلاب اسلامی است.

 

 

 

وی افزود: دلیل اصلی که امروز این دشمن و دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران همه دنبال ائتلاف هستند، بزرگی ملت ایران و بزرگی انقلاب اسلامی است؛ برای دشمن و دشمنان ما غیر قابل تحمل بود که یک شخصیت بی نظیری در جهان اسلام مانند شخصیت سردار ارزشمند ما «حاج قاسم سلیمانی» همه راهبردهای جهان کفر را به هم بزند و نگذارد دشمن در غرب آسیا، در کشورهای اسلامی و در جبهه مقاومت به نتیجه برسد و این شخصیت بتواند نگاه جهان اسلام، نگاه اهل سنت و نگاه علمای جهان اسلام را به شیعه، اهل بیت و به انقلاب اسلامی عوض کند؛ خوب معلوم است که دشمن در مقابل این چه می کند و چه ائتلافی به وجود می آورد؟

 

 

سردار معروفی ادامه داد: یک شخص از انقلاب اسلامی که خودش را سرباز اهل بیت(ع) می داند که در اهل بیت(ع)، ولایت و در حقیقت دین و ملت ایران ذوب شد، همه راهبرد دشمن را که تقابل در مقابل انقلاب اسلامی و حکومت امام زمان(عج) بود را خنثی کرد و نگذاشت دشمنان به هدفشان برسند و آن ها را زمین گیر کرد تا آن ها هر سناریویی را نتوانند در مقابل این شخصیت و راهبردی که ایشان با تبعیت امام خویش دنبال کرد، عملیاتی کنند؛ نه جنگ و نه صلح؛

 

 

 

وی اظهار داشت: هدف حرکت های 3 تا 4 سال گذشته، مشکوک سازی ملت ایران است و دشمن دست از این برنمی دارد؛ یعنی فاصله بین حاکمیت و مردم و فاصله بین امام و امت؛ بنابراین این هدف دشمن است؛ هر کجا را که نگاه می کنیم رد پای دشمن، آمریکا را می بینیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: شهید ارزشمند ما، شهید حاج قاسم خبر نمی داد بلکه با اطلاعات دقیق آمریکا را بررسی می کرد و در مقابل او می ایستاد، با اطلاعات دقیق راهبرد آمریکا را به زمین زد و عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران را به رخ دنیا، جهان خواران و دشمنان کشید و ملت بزرگ ایران را بزرگ کرد.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه جنایت 7 تیرماه، یکی از جنایت های نابخشودنی آمریکا است و ضمن اشاره به جریان کربلای 5، گفت: عملیات کربلای 5 یک عملیات ناباورانه برای دشمن، بعد از عدم موفقیت ما در کربلای 4 که دشمن مستانه خود را پیروز معرکه می دید، بود؛ در ظرف 16 روز با تدبیر امام و تبعیت از فرماندهان ارزشمندی همچون شهید حاج قاسم و دیگر فرماندهان در ارتش و سپاه، طراحی عملیات بزرگی در شرق بصره در کربلای 5 شد؛ عملیات کربلای 5 نقطه عطف دوران پر افتخار دفاع مقدس ما بعد از عملیات بیت المقدس و آن عملیات محصول تبعیت رزمندگان از ولی و حجت خدا بود.

 

 

 

سردار معروفی افزود: 7 قطعنامه شورای امنیت در طول 8 سال جنگ ایران و عراق صادر شد که هیچ کدام به نفع ایران نیست اما تنها قطعنامه ای که به نفع ایران صادر شده، قطعنامه 598 بود که محصول عملیات کربلای 5 است.

 

 

 

وی بیان کرد: زمانی که آمریکا دید ما پیروز شدیم و چند قدمی فتح بصره هستیم و بعد از آن سقوط بغداد قرار دارد و شورای امنیت در مقابل ایران زانو زد؛ چه کار کرد؟ آمریکا به خلیج فارس وارد شد و جنگ نفت را راه اندازی کرد و کشتی ها و مراکز نفتی ما را زد و برای تردد نفت عراق امنیت درست کرد و بعد از آن هواپیمای مسافربری ایربایس را با 290 ایرانی زد و آنان را شهید کرد و یک عذرخواهی از ملت ایران نکرد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دعوای دشمن سر مردم و هوشمندی ملت بزرگ ایران است، اظهار داشت: دعوا سر این است که آن ها شهید حاج قاسم ما را شهید کردند اما در ایران رستاخیز به پا شد و 25 میلیون انسان زیر جنازه مطهر این شهید ضجه زدند و نه فقط تشییع کردند؛ بنابراین هوشمندی ملت بزرگ ایران دشمن را زمین گیر کرده و به زمین می زند.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: ما اگر برای انقلاب اسلامی بخواهیم خروجی تعریف کنیم، فهرستی از عظمت و بزرگی داریم و ده ها خروجی ارزشمند در عرصه های مختلف وجود دارد اما اگر تمام خروجی ها را کنار بگذاریم و یک خروجی برای انقلاب اسلامی تعریف کنیم و آن خروجی ولایت و امامت ما باشد، ما برد کردیم و بزرگ شدیم.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه دلیل موفقیت کشورهای منطقه، تبعیت از نظام سیاسی و الهی امامین انقلاب است، گفت: سیدحسن نصرالله که به عنوان مرد بزرگ جهان عرب معرفی شد، در مجامع بین اللملی که با او مصاحبه کردند، گفت «من سرباز امام خامنه ای هستم»؛ یعنی فرمان آن امام را گردن نهادم که امروز اسرائیل در مقابل حزب الله زانو می زند و باور دارد که حرف حزب الله صادق است.

 

 

 

وی بیان کرد: ولایت که حزب و گروه نیست بلکه ولی و حجت خدا خورشید است؛ برای ولی و حجت خدا این حزب و آن حزب معنا ندارد بلکه پشبرد اهداف والای انقلاب امام زمان(عج) و عزت و شرف مسلمین و ملت ایران است که اگر نبود در جریان گران شدن بنزین چه کسی فکر می کرد که ولی و حجت خدا خود را هزینه آن کند؟ اما ولی و حجت خدا آمد خود را هزینه امنیت پایدار کشور کرد و همه را نجات داد؛ بنابراین نگاه به این حجت خدا نباید سیاسی بلکه باید نگاه اعتقادی باشد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ولایت نامه شهید سلیمانی، یک وصیت نامه نیست بلکه ولایت نامه است، در خصوص مکتب شهید سلیمانی افزود: ما نباید این شهید و مکتب ارزشمند را با خاطره تمام کنیم؛ بنده وقت گذاشتم و برای مکتب شهید سلیمانی 30 نظام در حوزه های مختلف تعریف کردم و آن ها را تقدیم دختر ایشان کردم.

 

 

وی ادامه داد: در نظام رفاقت، ایشان 41 سال در جبهه انقلاب یک نفر را هول نداد و در نظام ولایی شهید سلیمانی، تبعیت با ولایت باوری است بنابراین امروز وظیفه و مسئولیت ما سنگین تر از بقیه است زیرا قرار است این مکتب از کرمان سرازیر شود و کرمان در این مکتب یک استان نیست بلکه سرچشمه است و آب زلال این مکتب باید از کرمان سرازیر شود.

 

 

 

سردار معروفی اظهار داشت: در حکومت اسلامی، جامعه اسلامی و در مدیریت جبهه اسلام اولین چیزی که باید رعایت کنیم سعه صدر است و اینکه سعه صدر داشته باشید و به هم نریزیم؛ نکته دوم با مردم مدارا کردن است؛ نکته سوم گوش شنوا مردم باشید.

 

 

وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه ساده زیستی است زیرا مردم ما مشکل اقتصادی دارند بنابراین مسئولان ما نباید خود را در این شرایط از مردم جدا ببینید؛ نکته بعدی مردم را محور کار قرار دهید؛ نکته دیگر اینکه مدل مدیریت در بسیج متفاوت از هر مدیریتی است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: اولین مدیریت یک مدیر، مدیریت بر خویشتن است و نکته دیگر مدیریت بر خانواده است، زیرا نظام اسلامی در شایسته سالاری است و نکته بعدی مدیریت بر زیر مجموعه است که باید این موارد را مد نظر قرار دهد.

کد خبر 941916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha