گمرک خراسان شمالی آماده راه اندازی گمرک تخصصی است

مدیرکل گمرک خراسان شمالی از آمادگی گمرک استان برای ایجاد گمرک تخصصی زعفران و فرش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «جواد جعفری» عصر امروز سه شنبه (سوم تیرماه) در نشست خبری با اشاره به واردات و صادرات سال گذشته استان، عنوان کرد: مجموع صادرات استان 9 هزار و 300 دلار بود و با مقایسه آمار سال گذشته توانستیم به رشد 16 درصدی برسیم.

 

مدیرکل گمرک خراسان شمالی، اوره، محصولات آلومینیومی، فرآورده های کشاورزی و ورقه های اسفنجی را از جمله مهم ترین محصولات صادر شده استان برشمرد و افزود: محصولات تولیدی این استان بیشتر به کشورهای عراق، گرجستان، آذربایجان و ایتالیا صادر شده است.

 

وی مجموع واردات به خراسان شمالی را 13 میلیون دلاراعلام کرد و گفت: 10 میلیون و 800 هزار دلار کالای سرمایه ای بوده که به استان وارد شده، سه ملیون دلار دیگر هم به کالاهای واسطه ا ی مثل مواد اولیه اختصاص یافته است.

 

به گفته جعفری طی سه ماهه گذشته درآمد گمرک استان 38 میلیون دلار بوده که با مقایسه مدت مشابه سال قبل، به رشد 90 درصدی رسیده ایم.

 

 

وی همچنین به آمادگی گمرک خراسان شمالی برای ایجاد گمرک تخصصی زعفران و فرش اشاره کرد و گفت: ما در گمرک برای ایجاد این فرآیند استقبال می کنیم، در صورتی که متقاضی وجود داشته باشد البته در ارتباط با زعفران چند نفر متقاضی هستند تا هر چه سریع تر و با فراهم کردن مقدمات لازم، صادرات زعفران از استان را آغاز کنیم.

کد خبر 941919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha