از اجرای مرحله دوم کمک به مستاجران تا برگزاری همایش دختران آفتاب» در دهه کرامت

رفیعی از کمک‌های کریمانه اعضاء و فعالان کانون‌ فرهنگی هنری «ضامن آهو» به محرومان در دهه کرامت خبر داد و گفت: اجرای مرحله دوم کمک به مستاجران و نیز تهیه جهیزیه برای جوانان در شُرف ازدواج ازجمله این اقدامات است.

«فرزانه رفیعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «ضامن آهو» همزمان با دهه کرامت، اظهار کرد: گروه جهادی دختران نوجوان با نام «سردار آسمانی» به مناسبت دهه کرامت اقدام به برپایی جشن های ویژه ای در پارک مجاور مسجد کرده است که توزیع بسته های فرهنگی، اهدای گل به دختران و بسته های ارزاق از جمله این اقدامات است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ضامن آهو مسجد جواد الائمه(ع) واقع در فاز 4 پردیس از توزیع 313 بسته فرهنگی در طرح «سه شنبه های مهدوی» خبر داد و گفت: به مناسبت دهه کرامت غرفه های حجاب و عفاف در مجاور مسجد افتتاح می شود. همچنین به این مناسبت به سه دختر علاقه مند به حجاب که از خانواده های بی بضاعت هستند، چادر هدیه داده می شود.

 

رفیعی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه اقدام به شناسایی نیازمندان محله  کردیم و در دهه کرامت نیز به این افراد کمک رسانی خواهیم کرد. همچنین، مرحله دوم کمک به پرداخت اجاره بهای نیازمندان در ایام دهه کرامت انجام و به کمک بهزیستی در میان دانش آموزان مدارس ماسک و دستکش توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: به مناسبت دهه کرامت برای یک جوان در شرف ازدواج نیازمند جهیزیه تهیه و اهدا کرده ایم. این رویکرد در مناسبت ها و اعیاد مذهبی در طول سال انجام می شود. ضمن اینکه با شناسایی آسیب های محله برای نوجوانان دختر و پسر برنامه ریزی فرهنگی کردیم به طوری که 80  درصد دختران تحت پوشش برنامه های کانون ضامن قرار خواهند گرفت.

 

رفیعی به اجرای طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)»، اشاره و اظهار کرد: بسیاری از خانواده های آبرومند پس از شیوع ویروس کرونا کسب و کارشان را از دست داده اند، به همین جهت یکی از رویکردهای مورد توجه در این کانون شناسایی چنین خانواده هایی توسط گروه های دوستی و به صورت محرمانه بود، تا بسته های ارزاق و اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده را میان آنها توزیع کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «ضامن آهو(ع)» در جوار مسجد جواد الائمه(ع) افزود: یکی از برنامه های ما آموزش دوخت ماسک به گروه های جهادی بود تا پس از تولید ماسک و استریل در پارک فناوری پردیس در قالب بسته های فرهنگی در مناطق محروم و مجتمع های مسکونی این منطقه توزیع شود.

 

رفیعی پیرامون دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری «ضامن آهو» بیان کرد: همایش «دختران آفتاب» به منظور اجرای طرح جهادی برای دختران 7 تا 17 سال از جمله برنامه هایی است که درصدد برگزاری آن هستیم، چراکه این قشر به عنوان مادران آینده نیازمند هدایت هستند. به همین جهت تلاش می کنیم تا این طرح را به صورت شهرستانی برای این گروه سنی اجرا کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ضامن آهو مسجد جواد الائمه(ع) رویکرد تبلیغی و فعالیتی این کانون خدمات مشاوره ای و  مذهبی به مخاطبان دانش آموز دانست و گفت: این کانون با ارایه مشاوره های خانواده توانسته مانع از جدایی برخی برخی از زوج های جوان شود.

کد خبر 941998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha