آب سد بارزو شیروان بین تعدادی از کشاورزان منطقه توزیع شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: با توجه به فصل کشت و‌ کار، آب سد بارزو این شهرستان بین تعدادی از کشاورزان این منطقه از شهرستان تحویل داده شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ۹ میلیون مترمکعب از آب سد بارزو این شهرستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به کشاورزان تحویل داده شده است.

 


مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: سطح اراضی کشاورزی پایاب سد بارزوی این شهرستان، پنج هزار و ۷۱۳ هکتار است که کشاورزان منطقه استقبال خوبی برای مراجعه و تحویل آب از این سد داشته اند.

 


خسروپناه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بارش های جاری بر اساس تصمیم برنامه ابلاغی وزارت نیرو و استان، ۱۴ میلیون مترمکعب از آب سد برای کشاورزی، سه میلیون مترمکعب برای شرب و یک میلیون مترمکعب برای صنعت خواهد بود.

 


وی عنوان کرد: هدف اول سد، تامین آب شرب شیروان و تحویل آب به حقابه برها است که در راستای صیانت از منابع آب مخزن سد و در راستای توسعه و رونق شهرستان حق صنعت را هم باید بدهیم.

 


مدیر امور منابع آب شیروان با بیان اینکه توزیع آب بر اساس اعلام نیاز آبی از سوی متقاضیان است، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل های سد برای پایداری، به میزان مساوی بین ۱۳ شرکت تعاونی آب تقسیم می شود.

 


خسروپناه خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با سال ۹۶ که این سد اصلا آب نداشت، مشکل تامین، کیفیت و قحطی آب نداریم ولی همچنان مصرف بهینه باید در دستور کار باشد.

 

 

وی اضافه کرد: سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

 


وی عنوان کرد: سد بارزو در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

 

خسروپناه اظهارداشت: توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون مترمکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است.

 


این سد در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

 

 

کد خبر 942011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha