پنج شعبه تمام الکترونیک در زنجان فعالیت می کند

«بهنام محمدی» از فعالیت پنج شعبه تمام الکترونیک در زنجان خبر داد و گفت: درصد ابلاغ الکترونیکی در سال زنجان به ۸۵ درصد رسیده است.

معاون قضائی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: به منظور رسیدگی به پرونده های قضایی 25 قاضی در شعب مستقر هستند.

 

بهنام محمدی با اشاره به اینکه امسال ۴۱ هزار و 301 پرونده به محاکم عمومی و انقلاب وارد شده است، ادامه داد: سال گذشته هم 41 هزار و 987 فقره پرونده مختومه شد.

 

وی با یادآوری اینکه عملکرد مثبت این مجموعه موجب کاهش حجم پرونده‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی در سال گذشته 77 روز بود.

 

این مقام مسئول به میزان 74 درصدی ابلاغ الکترونیکی در سال 97 اشاره کرد و گفت: این رقم امسال به 85 درصد رسیده است.

 

معاون قضائی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان بر ضرورت حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از ابلاغ‌های ناصحیح مزیت ابلاغ الکترونیکی تاکید کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۷۴ فقره احکام صادره در مورد مجازات‌های جایگزین حبس در شهرستان زنجان صادر شد.

 

به گفته محمدی سال گذشته تعداد 25 پابند الکترونیک به زندانیان نصب شده بود که استفاده از آن در سال‌جاری به 130 فقره رسیده است.

 

این مقام مسئول کاهش 14 درصدی طلاق در زنجان طی سال گذشته را متذکر شد و گفت: سامانه تصمیم در حوزه طلاق نیز با محوریت سازمان بهزیستی فعال شده است.

کد خبر 942072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha