اعزام طلاب توانمند در تمامی مناسبت‌های دینی به مناطق محروم

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه برادران استان تهران گفت: اعزام مبلغ در تمامی مناسبت‌های دینی از جمله ماه محرم و صفر با میانگین 400 مبلغ انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید بابادایی سامانی به خبرنگار شبستان گفت: معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه برادران استان تهران در 5 حوزه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش اعزام مبلغ به مناسبت‌ها و اشکال مختلف روحانیون و طلاب به مراکز و مناطق از سوی حوزه‌های علمیه برادران استان تهران اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام بابادایی سامانی با اشاره به طرح هجرت ویژه طلاب متأهل گفت: طرح هجرت یک طرح بلندمدت ویژه روحانیون متأهل است که پس از مراحل گزینش و مصاحبه به مناطق روستایی و شهری که نیاز به روحانی دارند، اعزام شده و فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وجود 150 نفر مبلغ طرح بلندمدت هجرت گفت: این مبلغان در مساجد 4 وعده نماز، سخنرانی و برگزاری کلاس‌های قرآنی و معارف را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام بابادایی سامانی با اشاره به اعزام‌های کوتاه‌مدت این معاونت گفت: در تمامی طول سال در مناسبت‌های دینی فاطمیه اول و دوم، ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و فصل تابستان اعزام‌های کوتاه‌مدت مبلغ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور میانگین در هر مناسبت حدود 400 مبلغ به مراکز مختلف اعزام می‌شوند و دهه آخر ماه صفر نیز اعزام مبلغ انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام وحید بابادایی سامانی با بیان اینکه اعزام‌های مقطعی از سوی معاونت تبلیغ انجام می‌شود، ادامه داد: اعزام‌های مقطعی مبلغ، مناسبتی نیست بلکه بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی آموزش و پرورش، مترو، پارک‌ها و سازمان‌ها و نهادهای اجرایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به استمرار اعزام طلاب به آموزش و پرورش گفت: طلاب مستعد و توانمند به مراکزی که درخواست مبلغ داده‌اند، اعزام می‌شوند و در بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، آموزش و پرورش بیشترین رابطه را با معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه برادران استان تهران دارد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه برادران استان تهران درباره همکاری این نهاد با آموزش و پرورش گفت: اعزام روحانی و مبلغ به مدارس برای برگزاری نماز جماعت و جلسات گفتمان‌های دینی و پرسش و پاسخ از جمله همکاری‌های متقابل بین حوزه‌ و آموزش و پرورش است.

پایان پیام/
 

کد خبر 94208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha