برای معرفی دهه کرامت به جشن های خیابانی اکتفا نکنیم

آیت‌الله حسن‌زاده با بیان اینکه برای معرفی دهه کرامت نباید تنها به برگزاری جشن‌ها خیابانی اکتفا کنیم گفت: امروزه این وظیفه بر عهده ما است که علاوه بر جشن گرفتن بتوانیم از شخصیت‌های اهل‌بیت (ع) برای زندگی شخصی خود الگوبرداری کنیم.

«آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در باره دهه کرامت اظهار کرد: نامگذاری دهه کرامت از دوم ذی‌القعده با ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی‌القعده ولادت امام رضا (ع) با هدف بهره‌گیری بیشتر از شخصیت این دو بزرگوار صورت گرفته است.

 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: نامگذاری این ۱۰ روز منشاء روایت یا حدیثی ندارد بلکه عنوان دهه کرامت به‌منظور بزرگداشت ولادت دو کریم اهل‌بیت یعنی فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) است و این بهترین فرصت برای شناخت کامل به معارف این دو بزرگوار است.

 

وی با بیان اینکه برای معرفی دهه کرامت نباید تنها به برگزاری جشن‌های خیابانی اکتفا کنیم افزود: امروز این وظیفه بر عهده ما است که علاوه بر جشن گرفتن بتوانیم از شخصیت‌های اهل بیت (ع) برای زندگی شخصی خود الگوبرداری کنیم زیرا بهترین الگو در زندگی اجتماعی و فردی رفتار اهل‌بیت (ع) است.

 

آیت‌الله حسن‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه به دلیل وضعیت انتشار ویروس کرونا امکان برگزاری جشن‌های بزرگ در سطح خیابان محدود و یا ناممکن شده اما از همین اتفاق نیز می‌توان با مطالعه کتاب‌های سودمند درباره شخصیت این دو بزرگوار را در برابر ایشان افزایش داد.

 

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات مختلف و گسترده‌ای در آستان قدس رضوی و مرقد مطهر حضت معصومه (س) صورت گرفته که به نشر صحیح سیره این دو بزرگوار کمک بسیاری کرده است، هرچند که این باید به‌صورت متوازن در سراسر کشور توسعه یابد.

 

امام جمعه موقت اهواز در پایان یاد آور شد: همه باید در جهت نشر معارف اسلامی نقش داشته باشند زیرا توسعه این فرهنگ صحیح به پیشرفت و توسعه کشور کمک‌های فراوانی می‌کند.

 

کد خبر 942083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha