ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دوری از تفکر مسجدی است

«محمد تقی فتحی» گفت: تعامل ناجا و دادگستری با مساجد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را موثر خواند و گفت: ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دوری از تفکر مسجدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در جلسه هم اندیشی دستگاه قضا با نمازگزاران که به همت کانون فرهنگی هنری قمره العشیره برگزار شد، اظهار کرد: تعامل و همکاری دو مجموعه بزرگ ناجا و دادگستری با مساجد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و خدمت رسانی به عموم مردم موثر است .

 

محمدتقی فتحی ضمن اشاره به روحیه خدمت رسانی و نگرش ژرف بین بچه های مسجد اظهار کرد: این حضور در عرصه های مختلف خود را نمایان می کند که نمونه های آن را در شهادت سردار سلیمانی و شیوع ویروس کرونا به عینه می بینیم.

 

این مقام مسئول ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی را دوری از تفکر مسجدی خواند و ادامه داد: اگر این تفکر در بین مردم و مسئول ترویج یابد و مسجد محل رفت و آمد عموم مردم و مسئولان باشد بسیاری از این آسیب ها از بین می رود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با یادآوری اینکه مساجد ظرفیت و پتانسیل بالایی در راستای پیشگیری از جرم دارد، گفت: دستگاه قضایی استان ب تمام توان مسائل پیشگیرانه را بصورت فرادستگاهی پیگیری می کند.

 

فتحی با اشاره به اینکه سامانه سجام بهترین وسیله ارتباط مردم با دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: بازخورد این ارتباط توسط گزارش دهنده قابل پیگیری می باشد و گزارشات آن مستقیما توسط دادستان مرکز استان ملاحظه و پیگیری می شود .

 

نشست با نماینده دستگاه قضا با موضوعات سامانه سجام، سامانه تصمیم، دیده بانان تخصصی و ترویج فرهنگ مطالبه گری از دستگاه های دولتی در راستای خدمت صادقانه به مردم برگزار شد.

کد خبر 942108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha