نمایشگاه «سلطان دل» در دهه کرامت برپا می شود

همزمان با دهه کرامت نمایشگاه « سلطان دل» با روایت طب امام رضا(ع) و موضوع سبک زندگی و تغذیه سالم برپایه آداب فرهنگ رضوی با مشارکت گنجینه موزه ی ملک در فرهنگ سرای گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، در این نمایشگاه مجموعه تصاویر نسخه‌های خطی الذهبیه به زبان عربی، تحفه‌الرضا به زبان فارسی و معرفت بدن و حفظ صحت به زبان فارسی را به صورت کاربردی با درون‌مایه‌ از طب اسلامی در زمینه‌های بهداشت،  تغذیه و تاثیر آن‌ها بر سلامت، بیماری‌ها، درمان‌ها و داروها، اقلیم بدن، طبایع و ادوار بدن انسان که اکثر این نسخ متعلق به سده های 11 و 12 و 13 و14 هجری است در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

طب الرضا با مطالبی منتسب به امام رضا(ع) می باشد و زمان بازدید نمایشگاه  تا 13 تیر ساعت 9 تا 19 است.

گفتنی است «سلطان دل» یکی از نمایشگاه های سیار دوازدهمین جشنواره ماه هشتم است که در نقاط مختلف برگزارمی شود و «نگارخانه رضوی» در خیابان حضرت ولیعصر(عج)، «عکس های قاجاری حرم رضوی» با موضوع میراث فرهنگی شهر سرخه ، منتخب نگارگری گنج ملک در موزه اقوام شهر گرمسار، نمایشگاه  در آینه خورشید در خانه تاریخی حاج حسین ملک بازار تهران، نمایشگاه آینه حسن درفرهنگ سرای متروشهید بهشتی، سکه ها، تمبرها و نسخه های یادبودی امام رضا(ع) در فرهنگ سرای مترو ولیعصرعج ، منتخب آثارگنجینه ملک در ایستگاه مترو تهرانپارس و چهل آینه در کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از دیگر نمایشگاه های دوازدهمین جشنواره ماه هشتم به مناسبت دهه کرامت است.   

فرهنگ سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است. شماره تلفن  77826475 برای آگاهی بیشتر اعلام می شود.

کد خبر 942144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha