۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گلستانی پرداخت شد

مهاجر گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران و کلزاکاران گلستانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» ظهر امروز (چهارشنبه 4 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: زمان برداشت محصولات کشاورزی را سپری می کنیم و تا این ساعت بیش از یک میلیون و 50 هزار تن گندم از سطح مزارع استان گلستان برداشت شده است و 800 هزار تن خرید تضمینی در این بخش اتفاق افتاده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گلستان ادامه داد: 94 درصد از محصول گندم، 99 درصد کلزا شامل 82 هزار و 500 تن از سطح مزارع استان گلستان برداشت شده است.

 

مهاجر تاکید کرد: در بخش سیب زمینی در استان متاسفانه الگوی کشت رعایت نشد و کشاورزان دو هزار هکتار بالاتر از الگوی کشت سیب زمینی کشت کردند و در بخش قیمت با مشکلاتی رو به رو شدیم.

 

وی با بیان اینکه نیاز کشور از سیب زمینی 120 هزار تن بود ولی تولیدات ما روزانه به 180 هزار تن رسید، افزود: با همکاری سازمان تعاون روستایی خرید قیمت تضمینی سیب زمینی در گلستان رقم خورد و با خرید 50 تومان بالاتر از نرخ بازار توانستیم قیمت سیب زمینی را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم که از یک هزار و 100 تومان قیمت سیب زمینی پایین تر بیاید.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گلستان تاکید کرد: 30 درصد سیب زمینی کاران گلستانی سیب زمینی صنعتی در استان کشت کرده بودند که با قیمت دو تا دو هزار و 500 تن توانستند محصول خود را به فروش برسانند.

 

مهاجر به شرایط کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: امسال از 62 روز فروردین و اردیبهشت، 45 روز شرایط ابری و بارندگی را شاهد بودیم و این مهم زمینه بروز و طغیان بیماری ها را فراهم کرد.

 

وی گفت: در غرب استان شیوع بیماری زنگ گندم اتفاق افتاد، گندم مناطق غرب به زنگ سیاه مقاوم بود و اراضی که توانستند سمپاشی به موقع و موثر داشته باشند از بیماری در امان ماندند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گلستان بیان کرد: در مجموع دو هزار و 200 میلیارد تومان گندمکاران و کلزاکاران گلستانی از دولت مطالبه دارند و تاکنون 600 میلیارد تومان از این مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

 

مهاجر افزود: تاکنون در بخش گندم 500 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گلستانی پرداخت شده است.

 

کد خبر 942178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha