بهبود تخت های درمانی کشور ظرف ۳ سال آینده

محمد با تاکید بر تسریع احداث و توسعه طرح های حوزه سلامت از بهبود تخت های درمانی کشور ظرف ۳ سال آینده با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیا(ص) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت سردار «سعید محمد» فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و همچنین «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان به همراه «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از محل جانمایی طرح احداث و توسعه بیمارستان های پورسینا، رازی و همچنین پروژه های سایت لاکان بازدید کردند.

 

«سعید محمد» در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود تخت‌های بیمارستانی یکی از معضلات کشور است، اظهار کرد: تخت بیمارستانی در کشور ما نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین‌تر است که این کمبود در  بحران کرونا خود را نشان داد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نبود تخت بیمارستانی کافی در مراکز درمانی گیلان را از کمبودهای استان برشمرد و بر اتخاذ راه‌حل‌های مناسب جهت رفع این مشکل تاکید کرد.

 

وی از ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پروژه‌های بیمارستانی خبر داد و بیان کرد: تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌کاره را در دستور کار داریم.

 

محمد ادامه داد: در گیلان قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) طرح بیمارستانی توسعه‌ای را در بیمارستان‌های رازی و پورسینای رشت به‌صورت تهاتر با املاک سرمایه‌ای انجام می‌دهد.

 

وی تاکید کرد: ظرف دو تا سه سال آینده وضعیت بیمارستان‌های کشور از حیث تخت‌های بیمارستانی بهبود پیدا می‌کند.

 

گفتنی است، طرح تجدید بنای بیمارستان رازی در هشت طبقه با زیر بنای ۳۵ هزار متر مربع با پیش‌بینی برآورد اولیه ۲۹۷ هزار میلیون تومان، مجتمع های در دست طراحی و ساخت سایت لاکان، احداث دانشکده پزشکی با پنج طبقه و  زیربنای ۲۳ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد، بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی سایت لاکان در ۹طبقه با ۷۰ هزار مترمربع از طرح‌هایی است که با مشارکت قرارگاه خاتم(ص) اجرا می‌شود.

 

کد خبر 942248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha