اجرای طرح «کیان»برای اولین بار در گیلان

غلامی از اجرای طرح «کیان» برای اولین بار در گیلان در جهت ارتقاء سلامت روانی در بین کارکنان اداری خبر داد و گفت: این طرح در جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش اثرات منفی استرس اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز (چهارشنبه، ۴تیر) در نشست و کارگاه آموزشی طرح «کیان» با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در جمعیت هلال احمر گیلان برگزار می شود، گفت: این طرح به شکل آزمایشی و در راستای یکی از مهم ترین ماموریت‌های اصلی برای پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری به اجرا در می آید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه این طرح در کوتاه مدت به کاهش اثرات منفی، استرس شغلی، افسردگی و یادگیری های مهارت های زندگی کمک می کند افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء سلامت روانی در بین کارکنان اداری جهت پیشگیری از اعتیاد است.

وی برگزاری این طرح را در محیط های اداری برای کارکنان و خانواده‌های آنها دانست و بیان کرد: این برنامه شامل آموزش‌های ارتباط موثر، مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای از جمله تاب آوری و ارتباط موثر برای کارکنان و خانواده های آنان است.

غلامی همچنین هدف اصلی این طرح را  کنترل و پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر برنامه های این طرح در بلند مدت، ارتقای سطح سلامت روانی کارکنان، پیشگیری از مصرف مواد مخدر، افزایش بهره وری و ارتباط موثر، امکان دسترسی و آسان به خدمات حمایتی و مشاوره‌ای به کارکنان و خانواده های آنان است.

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه اجرای طرح کیان بین اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان گیلان توسط مدیران دو دستگاه به امضا رسید.

کد خبر 942333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha